וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניינים במקום אוהלים? משפחות יפלשו למעון בלוד

15.9.2011 / 12:23

20 משפחות מחוסרות דיור יצעדו ממאהל המחאה בלוד לעבר מעון עולים נטוש ויפלשו לתוכו. לרובן אין פיתרון דיור הנראה באופק. יגאל רמב"ם, המלווה את המשפחות: "זהו השלב הבא של המחאה"

כ-20 משפחות, תושבות מאהל המחאה בעיר לוד יצעדו הערב (חמישי), בשעה 18:30, אל עבר מעון העולים הנטוש ברחוב דוד המלך בעיר כשהם מלווים בעשרות פעילים חברתיים, במטרה לפלוש לתוכו. לדברי נציגי המשפחות, הכוונה היא להישאר במעון עד אשר ימצא עבורן פתרון דיור קונקרטי. "כל הצעדים שאנחנו עושים הם מחוסר ברירה", מסביר חיים דהן, תושב המאהל מזה חודש וחצי, "אנחנו לא רוצים ליצור בעיות, אנחנו רק רוצים שימצאו לנו פתרונות דיור". הדברים באים על רקע פינוי משפחות מחוסרות דיור מבניין נטוש בירושלים לפני מספר ימים.

המשפחות, חלקן הגדול עם ילדים, מתגוררות במאהל מאז הקמתו עם פרוץ המחאה נגד יוקר המחייה, ולרובן אין כרגע קורת גג אחרת. לפני כן גרו חלקן בדירות ההורים, בעוד אלו שכן עלה בידן לשכור דירה עמדו בפני פינוי לאחר שלא יכלו לעמוד בתשלומים. עבור חלק מהמשפחות לא נמצאו דירות על אף שהן זכאיות לדיור ציבורי, בעוד משפחות אחרות נמצאו לא זכאיות או שלא ידעו כלל שיש באפשרותן לפעול בנושא.

פלישות מחאה קודמות למבנים נטושים:
35 משפחות פלשו לבניין נטוש בירושלים: "אין לאן ללכת"
צפו: פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
המשטרה פינתה פעילים שפלשו למבנה נטוש בת"א

פעילים משתלטים על בניין נטוש בתל אבי במסגרת מחאת הדיור, אוגוסט 2011. דרור עינב
"עוד בניין משוחרר". המבנה הנטוש הראשון אליו פלשו פעילי מחאת האוהלים/דרור עינב

"לנו לא צריך לדאוג?"

למרות מאמצים רבים, גם מצד עיריית לוד, טרם נמצא פתרון למשפחות, ופתרון שכזה אף לא נראה באופק. "אחרי שרבים מהאוהלים התפרקו, נשארו משפחות שאין להן ברירה אחרת", טוען יגאל רמב"ם, ממובילי המחאה, התומך ומלווה את מאבקן של המשפחות בלוד. לדבריו "זהו השלב הבא של המחאה החברתית". רמב"ם היה מעורב גם במרבית הפלישות הקודמות של פעילי מחאת האוהלים למבנים נטושים.

מעון העולים, השייך לסוכנות היהודית, מורכב משני בניינים, ובו עומדות 80 דירות ריקות. המבנה שימש בעבר כמרכז קליטה לעולים חדשים, אך מאז פינוי המעון לפני כחמש שנים הוא עומד שומם. "אומרים לנו שאין פתרונות דיור להציע לנו, בזמן שהבניין הזה, שיכול לאכלס את כולנו ועוד, עומד ריק כבר שנים", מתקומם דהן, "מה, אנחנו לא תושבים של העיר? לנו לא צריך לדאוג?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully