וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב התנצלה על האלימות בהפגנת המחאה

11.9.2011 / 16:55

בתום פגישה בת 3 שעות בין כמה מנציגי המאהלים לאנשי העירייה, התנצלו גורמים בעירייה על השתלשלות האירועים האלימה בהפגנה מול בניינה ביום רביעי, כן הובטח להשיב ציוד שנלקח

התקרבות בין עיריית תל אביב לנציגי מאהלי המחאה בעיר: היום (ראשון) בשעות הצהריים נפגשו נציגים מטעם העירייה, בהם סמנכ"ל התפעול של העירייה, רובי זלוף, נציגי שירותי הרווחה ועוזריו האישיים של ראש העירייה, רון חולדאי, עם כמה מנציגי המאהלים, אלה המשתייכים לפלג המגנה בכל תוקף את האלימות שהתגלעה במהלך ההפגנה מול בניין העירייה בשבוע שעבר – הן מצד המפגינים, והן מצד המשטרה. בין היתר, הגיעו הצדדים למספר הבנות. ראשית, נציגי העירייה הביעו התנצלות על השתלשלות האירועים האלימה בהפגנה ביום רביעי, והסכימו כי כל עוד העניין נמצא בהתדיינות משפטית, לא יפונו עוד אוהלים ברחבי העיר.

עוד על הקרע בין עיריית תל אביב למוחים:
רון חולדאי גורש מאירוע ”השולחן העגול” בתל אביב
בית המשפט פרסם צו מניעה חדש לפינוי המאהלים
מאות הפגינו מול עיריית תל אביב נגד פינוי אוהלים

אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב שנכח בפגישה אמר כי ההישג החשוב ביותר הוא תחילת ההידברות בין הצדדים. "הצלחנו להושיב את כולם סביב שולחן ולדבר בצורה משותפת - דבר שהיה צריך להיעשות כבר מזמן".

הפגנה מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי המאהלים בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
בעירייה התנצלו על השתלשלות האירועים בשבוע שעבר. ההפגנה מול העירייה ביום רביעי/דרור עינב

עוד הגיעו הצדדים להבנה כי הציוד האישי שפונה בימים האחרונים על ידי פקחי העירייה יוחזר ליושבי המאהלים, ואלו שלא ניתן יהיה למצוא את ציודם, יפוצו על ידי העירייה, במידה ויפנו אליה. כמו כן, הגיעו הצדדים להבנה כי המחאה תימשך בכל מקרה, גם לאחר שיימצאו פתרונות אישיים למחוסרי הדיור במאהלים.

אורן פסטרנק, מנציגי המאהלים שנכחו בפגישה, ביקש לציין כי הנציגים אינם קשורים לפלג שיפגין הערב מול תחנת משטרת לב תל אביב, הכוללת בין היתר את יגאל רמב"ם, שנעצר בשבוע שעבר. פסטרנק ציין כי "זו הייתה תחילתה של הידברות בינינו ובין העירייה, וכבר נקבעה פגישה נוספת למחר במטרה לסגור את הפרטים הטכניים להחזרת הציוד והפיצוי לציוד שנאבד. הבהרנו לעירייה שאין תקדים לכך שגוף שמוחים נגדו, בין אם העירייה או הממשלה, יחליט מתי המחאה תסתיים. הבהרנו שהמחאה לשינוי סדרי העדיפויות הממשלתי והדבר אינו מותנה בהישארות או בקיפולם של האוהלים".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בהנחת אבן פינה של בית משפט המחוזי החדש בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
אנשיו הגיעו להבנה עם כמה מנציגי המאהלים. חולדאי/דרור עינב

רק אתמול גירשו פעילי המחאה את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהגיע לאירוע "שולחן עגול" להתדיינות בדרכי השגת צדק חברתי בישראל, וניסה להתיישב באחד השולחנות ולהשתתף בדיונים. עשרות מפגינים במקום קראו לו להתפטר, צעקו לעברו "אנרכיסט", ו-"מי הזמין אותך לפה בכלל". וחולדאי נאלץ לעזוב את המקום בלווית עשרות שוטרים וכוחות יס"מ. חולדאי השיב למפגינים: "אתם רק רוצים מהפכה, אבל תישאר פה דמוקרטיה, על אפכם וחמתכם. אני לא מפחד לדבר, אני אזמין כל אחד מכם לדבר בלי חשש".

בעיריית תל אביב אישרו את הפרטים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully