וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגבשת החלטה שלא לגייס את "נוער הגגות"

20.8.2005 / 0:01

שר הביטחון והרמטכ"ל התבטאו בחריפות על מקום המתפרעים בשורות צה"ל. מופז: "זו עבריינות לשמה". מזוז: ייעצרו מסתננים שיחזרו לרצועה

בצה"ל מתגבשת החלטה שלא לגייס את "נוער הגגות", שהתנגד בכוח לפינוי ההתנחלויות בגוש קטיף. זאת, בנוסף לכתבי האישום שיוגשו נגדם. שר הביטחון, שאול מופז, אמר אתמול על נוער הגגות בכפר דרום, כי "זו עבריינות לשמה - לכאלה אין מקום בשורות צה"ל".

הרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, אמר אף הוא כי הנערים שנעצרו על הגגות והתפרעו בעת פינוי היישובים לא יגוייסו לצה"ל כל עוד הוא בתפקיד. בקול ישראל דווח, כי חלוץ אמר שמספר המתפרעים היה קטן מההערכות המוקדמות, אך הבוטות, האלימות, החוצפה והמשיחיות - הן תופעות הצריכות לעורר הרבה שאלות. עוד אמר חלוץ, כי לא נפסקו המסרים הכפולים שהעבירו ראשי המתנחלים לציבור שלהם.

בעיתון "הארץ" דווח, כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ופרקליט המדינה, ערן שנדר, הנחו את המשטרה לעצור ולהביא בפני שופט כל מסתנן שהוצא מהרצועה וינסה לחזור ולהיכנס אליה.

כמו כן הודיע משרד המשפטים, כי מפגינים שינקטו באלימות כלפי כוחות הביטחון או ייתפסו פוגעים ברכוש או מציתים בתים בהתנחלויות שפונו ייעצרו, תתבקש הארכת מעצרם וימוצה עמם מלוא חומרת הדין.

בבית המשפט שהוקם ליד בית המעצר בבאר שבע הוארך אתמול בשלושה עד חמישה ימים מעצרם של 244 מן המתפרעים אתמול על גג בית הכנסת בכפר דרום. נער אחד שוחרר למאסר בית. בקול ישראל דווח, כי 113 מן העצורים הם נערים, וכי 59 מהם סירבו להזדהות. העצורים חשודים בתקיפת שוטרים וחיילים בנסיבות מחמירות ובשימוש ברעל מסוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully