וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון בשדרות: מה שקרה כאן לא יחזור

29.6.2004 / 17:37

5 טילי קסאם נפלו היום באזור שדרות והנגב המערבי, ואדם אחד נפצע בינוני. שרון יגיש לממשלה תוכנית סיוע לשדרות. צה"ל פועל ברצועה

ראש הממשלה, אריאל שרון, ביקר היום בשדרות והגיב לירי טילי הקסאם על העיר ביממה האחרונה: "אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על מה שאירע כאן. מערכת הביטחון כבר פתחה בפעולות כדי למנוע את ירי הטילים הזה". בקול ישראל דווח כי לדברי שרון, "זה לא יהיה מבצע פשוט, אבל אנחנו נחושים לעשות פעולות נרחבות כדי להבטיח שמה שקרה כאן לא יחזור - לא עכשיו, ולא אחרי היציאה מעזה".

במקביל לביקור שרון הגיעו לשדרות ועדת מנכ"לים של משרדי הממשלה, כדי לבחון את המצב בשטח. בקול ישראל דווח כי רה"מ שרון אמר היום שיגיש ביום ראשון תוכנית לממשלה, במסגרתה יקבלו תושבי שדרות סיוע בארנונה, וייושמו תוכניות בתחום החינוך. בתוכנית ייקבע גם כי יינתנו לתושבי העיר העדפות בתחומי הבריאות, התעשיה והתעסוקה.

שר הפנים, אברהם פורז (שינוי), החליט היום להעביר תקציב מיוחד לרשויות המקומיות הסמוכות לרצועת עזה - שדרות, שער הנגב, חוף אשקלון, שדות נגב ואשכול. בקול ישראל דווח כי הסיוע, בסך של 10.5 מיליון שקלים, יילקח מעתודות משרד הפנים.

"הארץ" מוסיף:

שר הביטחון, שאול מופז, אמר היום כי צה"ל ישלים היום את ההשתלטות על אזור השיגור של טילי הקסאם בין בית חאנון למחנה ג`בליה וכי יישאר שם ככל שיידרש. "אני בטוח שלאחר ההשתלטות הזאת היכולת לשגר קסאמים תפחת. נעשה גם פעילות נוספת של פגיעה בתשתית ייצור הטילים ונמשיך בפעילות הסיכול המתחייבת נגד אותם מפעילים ומארגנים של הירי".

בתשובה לשאלה כיצד יתמודד צה"ל עם איום הקסאם אחרי ההתנתקות השיב מופז כי בבוא היום תיווצר מציאות אחרת ושונה אחרי ההתנתקות. "הסיכויים שהטרור יפחת אחרי ההתנתקות קיימים ויחד עם זאת יישמר חופש הפעולה של צה"ל. כל מה שאנחנו עושים היום נגד תשתיות הטרור יישמר כאחד היסודות להפעלת הכוח אחרי ההתנתקות", אמר.

ישראלי נפצע בינוני הבוקר מירי טיל קסאם שנחתה במפעל באזור התעשייה שער הנגב שליד שדרות. זאת, יממה לאחר ירי הטילים לעיר שהרג שני בני אדם. טיל קסאם נוסף נחת הבוקר בשוק העירוני בשדרות וטיל נוסף נחת בקיבוץ ארז. מירי טילים אלו לא היו נפגעים. אחר הצהריים נפלו שני טילי קסאם נוספים, אחד בשטח פתוח בשדרות והאחר בצומת גבים הסמוכה לעיר. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כוחות משוריינים ודחפורים פועלים בבית חאנון

כוחות משוריינים ודחפורים של צה"ל נפרסו משעות הבוקר ברכסים השולטים על העיירה בית חאנון, בצפון-מזרח רצועת עזה, ממנה נורו הקסאמים. מקורות פלסטיניים מסרו כי במקום מתנהלים מדי פעם חילופי אש בין הכוחות לחמושים פלסטינים. הכוחות אמורים לבצע מבצע הדומה לשורת מבצעים שצה"ל עורך בכל פעם בה משוגרים קסאמים לשדרות, ושיכלול, כנראה, חישופים נוספים במטרה לצוד חוליות קסאם.

מקורות פלסטיניים מסרו כי פעיל החמאס, רסאם עדואן בן כ-30, נהרג בבית חאנון. לדבריהם, עדואן ניסה להפעיל מטען חבלה כדי לעכב את כוחות צה"ל.

מסוקים של צה"ל הפציצו הלילה שני יעדים של חמאס בעזה ובמחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה. המסוקים שיגרו טילים אל מבנה בעזה שבו משרדי תקשורת והסברה של חמאס ואל מחרטה בנוסיראת ששימשה לייצור אמצעי לחימה. הפלסטינים מסרו כי שלושה תושבים נפצעו מהתקיפות. אמש פוצצו כוחות הנדסה את שני הבניינים רבי הקומות, שנבנו סמוך לצומת גוש קטיף, מאחורי מוצב "אורחן", בהם פלסטינים השתמשו לתקוף את חיילי צה"ל.

בדיון מיוחד שכינס אתמול ראש הממשלה, אריאל שרון, עם שר הביטחון, שאול מופז, וראשי מערכת הביטחון אתמול הוחלט כי ישראל תגיב להתקפת רקטות הקסאם על שדרות אתמול ולפיגוע המנהרה שלשום נגד מוצב "אורחן". מקור מדיני בכיר אמר לאחר הדיון כי "התגובה תהיה קשה". בדיון הוצגו תוכניות מבצעיות. מופז הודיע על ביטול נסיעתו לאיטליה השבוע.

השתתפו בהכנת הידיעה ניר חסון, יהונתן ליס, ארנון רגולר, אורי אס ושירות "הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully