וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה: אין לאכול מבישולי רוסים בצבא

11.3.2004 / 9:43

הרב יעקב יוסף, בכורו של הרב עובדיה, הסביר שמכיוון שרוב הרוסים אינם יהודים, אסור לחיילים לאכול מתבשיליהם במטבחים צבאיים. בנו מבהיר: הוא התכוון גם לבדואים ודרוזים

פסק הלכה חדש של הרב יעקב יוסף, בנו הבכור של הרב עובדיה יוסף, מרתיח את אנשי הרבנות הצבאית. כתב "מעריב" מדווח כי בשיעור בבית הכנסת "עזרא הסופר" בירושלים, אמר יוסף כי אם חייל רואה שבמטבח יחידתו משרת טבח שעלה מרוסיה, אסור לו לאכול שם, ועליו להסתפק בלחם, גבינות, ירקות וכדומה.

דברי יוסף נאמרו אגב דיון באיסור ההלכתי על יהודים לאכול ממאכלי הגויים. ההיגיון שבפסק ההלכה, גורס כי רוב העולים מרוסיה אינם יהודים וכי גם אלו שהתגיירו - עשו זאת בהליך מפוקפק. מכיוון שהחיילים שומרי הכשרות לא יכולים לעשות מחקר על כל טבח וטבח, אמר הרב, אין לאכול מבישוליהם כיוון ש"בספק לא אוכלים טרפות".

ברבנות זעמו כאמור על הדברים, שעלולים "לפגוע בחיילי צה"ל ובאחוות הלוחמים", ואמרו כי בכל מקום שמתעוררת בעיית כשרות היא נפתרת מקומית בצורה רגישה.

הרב יוסף סירב להגיב על הדברים, אך בנו יונתן אמר הבוקר בקול ישראל כי אביו התכוון לכלל עובדי המטבח שאינם יהודים, כלומר גם דרוזים ובדואים. לדבריו, החיילים צריכים לאמת את יהדותם של הטבחים לפני שהם אוכלים בחדר האוכל. יונתן הוסיף, עם זאת, כי "אין כוונה להעליב או לפגוע בשום עולה חדש. אלו הן דרישות ההלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully