וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "לא רוצים בחירות בעת הזאת, זה לא טוב לישראל"

18.9.2014 / 14:33

שר האוצר הדגיש שאינו מעוניין לעלות את המסים וכי יפרוש מהקואליציה אם יאלצו אותו לעשות זאת. עם זאת, הוא הדגיש כי דרושה יציבות בממשלה. "אנחנו לא מעוניינים במשבר"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: קשת סידי

ברקע המתיחות בין שר האוצר יאיר לפיד לראש הממשלה בנימין נתניהו סביב ההחלטה להקפיא את הליך החקיקה של חוק מע"מ אפס של לפיד, היום (חמישי) הוא דיבר על החשיבות של העברת החוק, לצד אי-העלאת המסים. "לא נלך לכיסי ישראל, לא ננצל את הפרה החולבת שנקראת משלם המסים הישראלי, ואם ינסו להכריח אותנו - אנחנו לא נשב בממשלה", אמר לפיד בישיבת סיעה של יש עתיד בתל אביב.

עם זאת, הוא הדגיש כי אינו מעוניין ללכת לבחירות. "אנחנו לא מעוניינים במשבר. אנחנו לא רוצים בחירות בעת הזאת, זה לא טוב לישראל", אמר השר לפיד. "הסיטואציה הפוליטית ב-24 השעות האחרונות מחייבת אותנו ליציבות ולתפקוד הממשל", הוא הוסיף בהתייחסו להודעת שר הפנים גדעון סער על פרישה. הוא הוסיף בהקשר זה כי אחרי מערכה צבאית ממושכת, "מעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות זקוקים לשקט, לחינוך, לרווחה, ולדירות במע"מ אפס".

עוד בנושא התקציב:
קרב נתניהו-לפיד: כיפופי הידיים יסתיימו בפשרה
נתניהו: "זקוקים לעוד מיליארדים רבים בתקציב הביטחון"
האוצר יציג התקציב ל-2015: לא יועלו מסים, הגירעון יגדל

השר יאיר לפיד בישיבת סיעה, ספטמבר 2014. דרור עינב
לפיד ועפר שלח בישיבת הסיעה, היום/דרור עינב

דבריו של לפיד עומדים בניגוד לדבריו חבר סיעתו השר יעקב פרי בתחילת השבוע, שאמר כי בחירות דווקא כן עומדות על הפרק. "אנחנו נישאר בעמדתנו: אם נתניהו רוצה בחירות, זה ילך לשם, ואם לא – נגיע להסכמות", אמר פרי בשיחה עם וואלה! חדשות. "השאלה היא מי ימצמץ ראשון, ואני מאוד מקווה שנמשיך לעמוד על שלנו והעסק יגיע לפתרון. אם לא, נלך לאופוזיציה או לבחירות".

לדברי פרי, חלק מהוויכוחים בין לפיד לנתניהו הם תוצר של מבצע "צוק איתן". "באשר לתקציב הביטחון, נשלם את מה שדרוש עבור סבב הלחימה האחרון וניתן תוספת. נסגור את התקציב עם תוספת למערכת הביטחון, אבל לא 11 מיליארד שקלים", הבטיח.

גם פרי דיבר על החשיבות של לא לעלות את המסים לציבור. "אי-העלאת המסים היא הכרח עקב ההאטה במשק", אמר. הוא גם העריך שחוק מע"מ אפס יעבור בסופו של דבר. "אנחנו עומדים על קרקע כלכלית מוצקה. עדיף היה להקטין את הגירעון ולתת לעוד משרדים, אבל לא נקצץ ברווחה, בבריאות ובחינוך, להוציא קיצוצים רוחביים. יש הגזמה פרועה מצדם של אלה שטוענים כי הגדלת הגירעון בכמה עשיריות האחוז תוביל אותנו למשבר נורא".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully