וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: תותר פונדקאות לזוגות חד-מיניים בישראל

1.6.2014 / 13:22

בדרך להיסטוריה: טיוטת חוק ההסכמים לנשיאת עוברים אושרה בממשלה חרף התנגדות שרי הבית היהודי. אם יאושר סופית, יאפשר החוק שוויון זכויות בהליך בישראל. גרמן: "יום בשורה"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את טיוטת חוק ההסכמים לנשיאת עוברים, הידוע כ"חוק הפונדקאות", המגדיר את התנאים שבהם אפשר לעבור הליך פונדקאות בישראל. הצעת החוק תאפשר לראשונה שוויון בין הורים יחידים וזוגות חד-מיניים לבין זוגות הטרוסקסואליים בהבאת ילדים לעולם.

הצעת החוק, התקפה הן להליך הפונדקאות בישראל והן להליך בחו"ל, כבר אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך הוקפאה בחודשים האחרונים חודשים לאחר ששר השיכון אורי אריאל, חבר ועדת שרים לחקיקה, הגיש ערר. בהצבעה היום התנגדו שרי הבית היהודי, והשאר תמכו. כעת תועבר הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

עוד על פונדקאות:
חוק הפונדקאות: הגבלת ההליך בחו"ל תפגע בזוגות?
פיקוח וחברות תיווך: כך תקודם הפונדקאות בישראל
שמחים וסקפטים: "לא בונים על הפונדקאות בארץ"

יעל גרמן בפתחה של ישיבת הממשלה. דצמבר 2013. אלכס קולומויסקי,
"הביציות הפשירו, וכעת נתכונן ליצירת התינוק וללידתו בכנסת". יוזמת החוק, השרה יעל גרמן/אלכס קולומויסקי

יוזמת החוק, שרת הבריאות יעל גרמן, בירכה על ההחלטה: "התחושה היא שהביציות הפשירו, וכעת נתכונן ליצירת התינוק וללידתו בכנסת. כעת כשהחוק יצא מההקפאה, אנו מתכוונים להניע אותו במהירות כדי להביא לשוויון המיוחל בחברה הישראלית. הבטחנו וקיימנו. זהו יום בשורה. הצעת החוק מאזנת בין הרצון והזכות של כל אחד ואחת להיות הורה, לבין השמירה על הפונדקאית וזכויותיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
"איזון בין הזכות להיות הורה לבין השמירה על הפונדקאית וזכויותיה"/ShutterStock

החוק לנשיאת עוברים נחקק בשנת 1996 וקבע כי רק זוגות נשואים הטרוסקסואליים יוכלו לבצע את ההליך בישראל. עם התפתחות שוק הפונדקאות והביקוש להליך מצד אוכלוסיות נוספות, הוחלט ב-2010 להקים ועדה ציבורית לבחינת נושא הפריון וההולדה בישראל, ובראשה עמד פרופ' שלמה מור יוסף. תזכיר החוק נשען ברובו על המלצות הוועדה.

הצעת החוק כוללת מגבלות שונות על מנת להתמודד עם מצוקת הפונדקאיות בארץ, מצוקה שככל הנראה תגדל עם הרחבת מעגל הזכאים להליך. על כן, קובע תיקון החוק כי כל זוג יהיה זכאי לביצוע ההליך עד להולדת שני ילדים בפונדקאות. כמו כן, תיקון החוק קובע כי גם נשים נשואות יוכלו לשמש פונדקאיות ומאפשר לקרובות משפחה – כמו בת דודה או בת דוד לשמש פונדקאיות – ולאחות, כל עוד לא מדובר בזרע אחיה. החוק עוד קובע מגבלות שונות, שלפיהן גיל ההורים המיועדים יהיה עד 54 וכן מגבלות שונות לפונדקאיות, שגילן יוגבל לטווח הגילים 22-38 והן יוכלו לשמש כפונדקאיות עד שלושה הליכים בלבד או עד ללידת שני ילדים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully