וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנחן שהסתיר היותו קרבי ונבחר למצטיין נשיא

26.4.2012 / 8:00

אחרי שאחיו של דגו בלאי מת בטביעה טראגית, סירבו הוריו שיתגייס לקרבי. רק כשסיים את מסלול ההכשרה בגדוד הסיור של צנחנים הוא סיפר על החלטתו. היום יעניק לו פרס את האות

לוחם גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, סמל דגו בלאי, שיקר להוריו שהתנגדו שיבחר בתפקיד לחימה ואמר להם שהוא משרת ביחידה עורפית. רק לאחר שסיים את מסלול הלוחמים וקיבל את סיכת הלוחם בטקס רב ממשתפים סיפר להוריו כי הוא לוחם. הבוקר (חמישי) הוא יקבל את אות נשיא המדינה לאחר שנבחר לחייל מצטיין.

בלאי יהיה אחד ממאה ועשרים קצינים וחיילים מצטיינים שיקבלו את אות הנשיא שמעון פרס במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ואלופי המטה הכללי. הוא תושב רחובות והומלץ על ידי מפקד חטיבת הצנחנים אל"מ אמיר ברעם למצטיין בשל הישגיו, מקצועיותו ורמת המשמעת עליה דיווחו מפקדיו.

משפחתו של דגו, המונה העשר נפשות, חוותה אסון כשהיה בן עשר. "אחי נתנאל היה כדורגלן בהפועל ת"א. בשנת 2003, כשהייתי בן 13, הוא נסע עם החברה שלו לחוף בהרצליה. הם נכנסו אל הים במקום שבו לא היו שלטי אזהרה. הוא נסחף לתוך הים ואחרי רבע שעה מצאו אותו ללא רוח חיים. מערבולות סחפו אותו לאזור העמוק והוא טבע כשהוא בן 18 בסך הכל. זה היה אסון. למשפחה היה מאוד קשה לעכל את מה שקרה".

"מנסה להסביר לבני הנוער בשכונה מה זה קרבי, למה זה חשוב"

דגו חלם להיות לוחם בצה"ל אך הוריו התנגדו. בלילה אחד גמלה בליבו ההחלטה לא לספר להם על כך שהוא מתכוון להתנדב לחטיבת הצנחנים ושיתף בסוד רק את אחת מששת אחיותיו. "אחרי שנתנאל נפטר הם לא היו מוכנים לשמוע על גיוס לקרבי. הם פחדו שיקרה לי משהו רע. ההסברים שלי לא עזרו", סיפר דגו ששהה בשבועות האחרונים בבית הנשיא במסגרת ההכנות לטקס. "אני מאוד רציתי לפתח את עצמי. לדעת לאן אני מסוגל להגיע ולתרום למדינה כמה שיותר".


לאחר שהתקבל לחטיבת הצנחנים, התמודד דגו על מקום ביחידות הסיור של החטיבה ובתום הגיבוש הוחלט לשבץ אותו לפלוגת הנ"ט. דגו הגיע הביתה כשהוא לובש את מדי הצנחנים ונועל נעליים אדומות אך ההורים ושאר בני המשפחה לא הבינו כי דגו החליט מאחורי גבם להפוך ללוחם. רק לאחר יותר משנה, עם סיום מסלול הלוחמים של החטיבה, החליט דגו לספר להוריו כי הוא משרת בתפקיד לוחם ולא בתפקיד עורפי כפי שחשבו. "בהתחלה זה היה מאוד קשה להם להבין אותי. אמא לא הבינה איך החלטתי ללכת לקרבי בלי לומר לה את האמת. אבא גם כעס אבל אמר שאם כבר סיימתי מסלול וזה מה שאני רוצה אז שהם מאחלים לי הצלחה בכל מה שאני אעשה. אני דור ראשון בארץ ואין להם הבנה מה זה צנחנים. הם גם לא שאלו יותר מדי שאלות על הצבא אחרי שהתגייסתי כי האמינו שאני לא לוחם וככה הזמן עבר עד שהחלטתי לספר להם. אני מקווה תמיד לגרום להם כל הזמן לגאווה".

דגו, שצנח ממטוס עד כה בחמישה תרגילים שונים, יצא לקורס מפקדי כיתות לפני כחודשיים ועם סיומו יחזור לפלוגת הנ"ט ויפקד על לוחמים. "אני עשיתי את כל הכול כדי לתרום כמה שיותר", מסביר דגו על הצעד החריג שעשה כדי לשרת בקרבי, "אין לי זכות לבקר אחרים שלא התגייסו לקרבי אבל אני בהחלט עוזר לבני הנוער בשכונה להבין מה זה קרבי, למה זה חשוב. אבל בסוף זו החלטה שלהם".

יום העצמאות 2012 - כותרות נוספות
64 פנים לישראל
מזיכרון לעצמאות: ישראל חוגגת 64
ערב יום העצמאות: רקטה התפוצצה בחוף אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully