וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדת האו"ם שזייפה תמונה הפגינה נגד ישראל"

טל שלו

21.3.2012 / 17:17

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, דורש כי העובדת, שקראה בעבר לשר הביטחון "רוצח ילדים" ו-"פושע מלחמה", תודח מהארגון. תת-המזכ"ל הממונה עליה, ואלרי איימוס, מסרבת

עובדת האו"ם חולוד בדאווי, שבשבוע שעבר פרסמה תמונה מזויפת של ילדה פלסטינית שלטענתה נהרגה מתקיפת צה"ל, השתתפה כבר ב-2008 בהפגנה אנטי-ישראלית, בה כינתה את שר הביטחון, אהוד ברק, "פושע מלחמה" ו-"רוצח ילדים". כך עולה מבדיקת שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שדורש מהאו"ם לפטר את בדאווי מתפקידה באופן מיידי. ?לא מתקבל על הדעת שבמשך 4 שנים האו"ם מעסיק עובדת שאינה עומדת בסטנדרטים הבסיסיים הנדרשים מכל עובד או"ם", כתב פרושאור במכתב שהעביר היום (רביעי) לממונים על בדאווי בארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התמונה התבררה כמזויפת. מתוך חשבון הטוויטר של בדאווי/מערכת וואלה, צילום מסך

בשבוע שעבר, בזמן סבב האלימות בדרום, פרסמה בדאווי בטוויטר תמונה של ילדה פלסטינית, שלטענתה נהרגה מתקיפה אווירית של צה"ל, וצייצה כי "פלסטין מדממת. ילד נוסף נהרג על ידי ישראל". מבדיקת משרד החוץ עלה כי למעשה מדובר בתמונה ישנה שצולמה ופורסמה על ידי רויטרס ב-2006, בה הוצגה נערה שנהרגה בתאונה, שאינה קשורה לפעילות כוחות צה"ל או ישראל.

"הסוכנות מלבינה את עמדותיה"

השגריר פרושאור פנה לתת-מזכ"ל האו"ם וראש הסוכנות לעניינים הומניטריים, ולרי איימוס, בה מועסקת בדאווי, וביקש לפטרה לאלתר; בתשובתה לשגריר פרושאור, שהתקבלה השבוע, כתבה איימוס כי האו"ם פתח בחקירה פנימית של הנושא, אך הוסיפה כי ?דעותיה הפרטיות של העובדת חולוד בדאווי אינן משקפות את מדיניות האו"ם, ולא משפיעה על עקרונותיו. הארגון פועל בניטרליות וללא משוא פנים?.

משאסף את המידע החדש, פנה שוב פרושאור לאיימוס, ותקף בחריפות את התעלמות הארגון מעמדותיה של העובדת. ממכתבו של פרושאור עולה כי לאחר שגילתה ישראל על השתתפותה של בדאווי בהפגנה, פנה משרד החוץ במחאה לסוכנות, וזו בתגובה ציינה כי בדאווי לא היתה מודעת למגבלות עבודתה, וכי הובהר לה כי האו"ם וסוכנויותיו דוגלים בניטרליות.

במכתבו תוקף פרושאור את הסוכנות על ?הלבנת עמדותיה של בדאווי?, והבהיר כי הוא מצפה שהארגון ינקוט במעשים ברורים יותר ויפסיק את עבודתה של בדאווי באו"ם. "מעשים חזקים יותר ממילים?, כתב פרושאור, ?מתחילת עבודתה באו"ם העלים הארגון עין במודע מדברי ההסתה שלה. כיצד עלינו להתייחס לארגון המעסיק עובדים בעלי דעות קיצוניות והמאפשר להם מעורבות חופשית בפעילות פוליטית?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully