וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הפוטושופ אושר סופית: לא לדוגמניות רזות מדי

פנחס וולף

20.3.2012 / 0:03

הצעת החוק קובעת כי דוגמנים הסובלים מתת-משקל לא יופיעו בפרסומות, וכן ייאלצו לעבור בדיקת BMI. בארצות הברית שוקלים לאמץ את היוזמה. ח"כ דני דנון: "אנחנו אור לגויים"

הסוף לרזון מוגזם בפרסומות? מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את "חוק הפוטושופ", אשר יגדיר סף תחתון למשקלן של דוגמניות. החוק, אותו יזמו חברי הכנסת רחל אדטו (קדימה) ודני דנון (ליכוד), ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2013.

הצעת החוק קובעת כי דוגמנים ודוגמניות הסובלים מתת-משקל לא יופיעו בפרסומות, ובנוסף נקבע כי בכל פרסומת בה ייעשה שימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות, כמו פוטושופ, לצורך הצרת היקפים, יופיע כיתוב המעיד על כך. הצעת החוק קובעת כי מצב תת-משקל יקבע על ידי בדיקת רופא בה ייבדק האם הדוגמן נמצא מעל 18.5 יחידות במדד מסת הגוף, BMI, בהתאם להגדרה של מערכות הבריאות בעולם המערבי.

לדברי אדטו, "במליאת הכנסת התחילה המהפכה בתפיסת מודל היופי בישראל. חוק זה מנתץ את אידיאל היופי האנורקטי ששימש כמודל לצעירי המדינה שניסו לחקות אשליה בלתי אפשרית זו, וכתוצאה מכך נפלו למגפת הפרעות האכילה". אדטו הוסיפה כי החוק "מחזיר את מודל היופי לגבולות ההיגיון, לגבולות בריאים, לגבולות אפשריים שימנעו את נפילת ילדינו
למגפה קשה זו. בזכות חוק זה יועבר המסר לבני הנוער כי רזון הוא דבר מקובל, אך לרזון יש גבול ויש דבר כזה רזה מדי".

לקראת האישור הסופי של החוק, חברי קונגרס אמריקאים הודיעו לח"כ דנון כי בכוונתם לאמץ את היוזמה גם בארצות הברית ולפעול לאישור חוק דומה בארצם. "מדינת ישראל היא אור לגויים בתחום החקיקה הבריאותית", אמר דנון על כך.

עוד על "חוק הפוטושופ":
"חוק הפוטושופ": הקונגרס בארה"ב שוקל חוק דומה
"חוק הפוטושופ" אושר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully