וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברק הבטיח לנו שעיר הבה"דים תקום"

יהושע בריינר

15.11.2007 / 17:47

בפגישה עם שר הביטחון אמרו ראשי היישובים בנגב כי "העברת בסיסי צה"ל לנגב תביא לתנופה משמעותית של האיזור"

"שר הביטחון היה נחוש בדעתו והבטיח לנו כי למרות ההתנגדויות, עיר הבה"דים תקום בצומת הנגב", כך העידו נוכחים בפגישה שנערכה היום בצהריים בין שר הביטחון [[אהוד ברק]] לבין ראשי היישובים בנגב. "ברק אמר לנו שהוא לא נבהל ולא בורח מאחריותו", אמרו.

בפגישה שנערכה בלשכתו של ברק בבסיס הקריה בתל אביב, השתתפו בין היתר סגן שר הביטחון מתן וילנאי, מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס, ראש עיריית באר שבע יעקב טרנר וראש המועצה המקומית ירוחם עמרם מצנע. לדבריי נוכחים אמר ברק כי לא יחזור בו מההתחייבות להעביר את בסיסי צה"ל לנגב, כאשר עיר הבה"דים המיועדת לקום באיזור רמת חובב היא הסנונית הראשונה.

"אין ספק כי הקמת עיר הבה"דים בנגב תביא לתנופה מאוד משמעותית לפיתוח האיזור", אמר ראש המועצה האזורית רמת הנגב שמואל ריפמן. "מרבית ראשי הרשויות שהיו נוכחים בפגישה ביקשו להצטרף לתשובת משרד הביטחון בעתירה שהגישו הארגונים הירוקים, במטרה לזרז את תחילת העבודות. הפגישה התקיימה באווירה טובה ונוכחנו שמערכת הביטחון תעמוד בהתחייבותה להעביר את בסיסי צה"ל לדרום".

בנאום שנשא הבוקר בכנס התעשייה הקיבוצית אמר ברק כי "העברת בסיסי צה"ל לדרום היא הזמדנות אדירה לשיפור פני הנגב", וכי עלות בניית הבסיסים החדשים מוערכת בכ- 25 מיליארד ש"ח.

מגמה ירוקה הפגינו מול הפגישה

במהלך הפגישה הפגינו פעילי מגמה ירוקה ליד לשכת שר הבטחון בקריה. הפעילים קראו קריאות כגון: "ברק , טפל היום ברמת חובב או טפל בחיילים חולים מחר" והציגו מייצג בו ברק הרופא מטפל בחיילי צה"ל החולים.

אלי אסא, רכז קמפיין 'רמת חובב' במגמה ירוקה, קרא לברק לעכב את תחילת הבנייה עד לסיומו של תהליך ניקוי עמוק ויסודי של הזיהום ממפעלי רמת חובב. לדבריו, "לא ייתכן שצה"ל יחל בבנייה כל עוד לא נקבעו תקני איכות אוויר ובוצע סקר בריאותי מקיף, שיאשרו מעל לכל ספק כי המפעלים עומדים בתקנים וכי לא נשקפת סכנה לשלום הציבור ולחיילי צה"ל".

יו"ר מר"צ יוסי ביילין אמר: "הצלחנו לערער את הקונצנזוס סביב עיר הבה"דים. המאבק הציבורי, הפרלמנטרי, המשפטי והמקצועי, של החודשים האחרונים הצליח ליצור סדקים רחבים בדעת הקהל ובקרב מקבלי ההחלטות באשר לתבונה שבמיקומה". לדבריו, "המודעות הציבורית הרחבה להשלכות המיקום גורמת לכך שיותר ויותר אנשי מקצוע מתוך המערכת של משרדי הבטחון הבריאות והגנת הסביבה מוכנים להציג את עמדותיהם המנוגדות לעמדות הפוליטיקאים שקיבלו החלטה בלתי אחראית".

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים וסגן ראש עיירית תל אביב אמר בתגובה על הדברים, כי "על שר הביטחון לזכור שעיר הבה"דים בסמוך לרמת חובב פירושה הפקרת חייהם של אלפי חיילים שישרתו במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully