וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד שפיקד על סיכול הפיגוע קיבל צל"ש ב-2008

6.8.2012 / 9:56

סגן-אלוף ואחיד אל-הוזייל, מפקד גדוד הסיור המדברי עמד אמש שוב בראש חייליו בסיכול ניסיון החדירה לישראל ליד כרם שלום. בעבר קיבל צל"ש אלוף על סיכול פיגוע באותו מקום

שי מכלוף

צפו בתרגיל גדוד הסיור המדברי מחודש אפריל

סיכול הפיגוע אמש (ראשון) בגבול ישראל-מצרים ליד כרם שלום היה הסיכול השני המוצלח של סגן-אלוף ואחיד אל הוזייל, מפקד גדוד הסיור המדברי, שקיבל את צל"ש הרמטכ"ל על הפעולה המוצלחת הקודמת. בחודש אפריל 2008, בעת ששירת כסגן מפקד הגדוד, פיקד אל-הוזייל על כוח שהצליח למנוע פיגוע משולב של שלושה רכבי תופת שהתקרבו למעבר כרם שלום ופתחו באש לעבר המסוף. אל-הוזייל וחייליו הצליחו לעצור את כלי הרכב בשטח מצרים ובכך מנעו פיגוע רב-נפגעים במסוף עצמו. האירוע בשנת 2008 הסתיים ב-13 פצועים בלבד.

אמש, שוב הוזעק אל-הוזייל, לגזרה, הפעם כמפקד הגדוד, שחייליו ומפקדיו צמים לרגל חג הרמדאן. קצינים בכירים שביקרו הבוקר באוגדת עזה, בהם הרמטכ" בני גנץ, אלוף פיקוד דרום טל רוסו ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יוסי בכר שיבחו את לוחמי הגדס"ר הבדואי שהפגינו נחישות ואומץ והצליחו לבלום את התקפת המחבלים. דובר צה"ל תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר אמש כי "לולא התגובה הנחרצת של חיילי צה"ל ביבשה ובאוויר, היה נגבה מאתנו מחיר כבד ויקר. בזכות נחישות הלוחמים לא נפגע אף אזרח ואף חייל".

ניסיון החדירה בדרום - כותרות אחרונות:
מחבלים השתלטו על משוריינים מצרים וירו לעבר ישראל
המחבלים נשאו חגורות נפץ ורובים: "תכננו פיגוע ראווה"
פרשנות: המתקפה תוביל לשינוי היחס של מורסי כלפי עזה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגדוד הסיור המדברי של אוגדת עזה, שהוקם בצה"ל לפני 25 שנה, משרתים בדואים, ערבים-ישראלים וצ'רקסים. במבצעים קודמים בגזרת עזה פעל הגדוד רק על הגבול עם הרצועה. באחרונה הוחלט בצמרת צה"ל כי בזכות יכולותיו של הגדוד והרמה המקצועית הגבוהה של לוחמיו, יש לשתף אותו גם בתוכנית המבצעית ללחימה בלב עזה במקרה הצורך.

בשנה האחרונה הוקמו בגדוד פלוגות חדשות, ובהן פלוגה מבצעית ופלוגת חוד (פלחו"ד), שקלטו אמצעי לחימה חדשים, ובהם מרגמות. "הגדוד מוכן לכל אירוע אפשרי, גם לפיגוע רכב, חטיפות או מנהרה", אמר רק לפני שלושה חודשים סגן-אלוף אל-הוזייל. בתרגיל שדימה כיבוש כפר פלסטיני השתתף מפקד הפלוגה סרן נאדר עאידה, שנבחר לקצין הבדואי הראשון שיהפוך למ"פ בבה"ד 1. "הבעת האמון בי מוכיחה שגדוד הסיור המדברי לא נופל מאף גדוד בצה"ל", הוא אמר בתום התרגיל.

הרמטכ"ל בני גנץ בסיור באזור האירוע שאירע אתמול בכרם שלום, יולי 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בזירת האירוע/דובר צה"ל

האירוע אמש החל כאשר קבוצת מחבלים מסיני השתלטה על מוצב מצרי, הרגה חיילים מצרים וגנבה מהם שני כלים משוריינים. שני הכלים משוריינים עשו את דרכם למעבר, אחד מהם התפוצץ והשני חדר לשטח ישראל, והותקף מהאוויר על ידי חיל האוויר. גורמים צבאיים מסרו כי דקות אחדות לפני ההתקפה על המשוריין השני הצליחו מספר מחבלים להימלט מהכלי ולרוץ כשהם חמושים לכיוון היישוב יבול. עוד ציינו הגורמים, כי באזור השטח החקלאי של היישוב יבול התנהלו חילופי אש בין חיילי צה"ל, לוחמי ימ"מ והמחבלים. כעבור 20 דקות של כיתור המקום, נהרגו המחבלים. שר הביטחון, אהוד ברק, ציין בישיבה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי 13-15 חיילים מצרים נהרגו במתקפה.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully