וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: שוטרים מפנים באלימות משפחה בתל אביב

6.10.2011 / 11:00

שוטרי יס"מ הוזעקו לפנות משפחה שפלשה לבית ברחוב סלמה בתל אביב. אזרח ששהה במקום תיעד כיצד השוטרים מכים את בני המשפחה, בהם ילדים ונשים. צפו בתמונות הקשות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: חיים שוורצנברג)

תיעוד נדיר של אלימות שוטרים כלפי תושבים בתל אביב: סאמר קאסם, אשתו וארבעת ילדיו הקטנים, פלשו לבית ברחוב סלמה בתל אביב לפני כשבועיים, לאחר שאוהל המחאה שלהם ברחוב יפת הוצת על ידי אלמוני. ביום שלישי האחרון הגיעו שוטרי היס"מ לפנות את המשפחה. מרגע שראה את השוטרים מתקרבים, החליט סאמר באקט מחאתי לקחת את ילדתו הקטנה בת הארבע ולהתיישב איתה על רצפת אחד החדרים. שוטרי היס"מ שהגיעו לזירה ללא ליווי של שוטרות או עובדים סוציאליים, הפרידו את סאמר מילדתו, היכו אותו בפניו ובגופו באגרופים ובעיטות. אחד השוטרים חבט בו ללא הרף תוך שהוא מחזיק בידיו את ילדתו הקטנה.

קאסם ומשפחתו התגורר בחודשיים האחרונים במאהל יפו ברחוב יפת. באחד הלילות לפני כשבועיים הוצת האוהל של קאסם ושעות אחר כך ירד גשם שלא הותיר לו ברירה אלא לחפש מחסה זמני ובטוח. קאסם חבר לאחותו, שפלשה שבועות לפני כן לדירה ברחוב סלמה 6 עם שני ילדיה הקטנים, והתגורר עימה.

שוטרי יס"מ מפנים בכוח משפחה.
תיעוד הפינוי מתוך סרטון הוידאו

ביום שלישי האחרון הגיע מועד פינויים של בני המשפחה, זאת על פי צו משטרתי. קאסם טוען הורה לבני משפחתו לארוז את החפצים ולהתכונן לפינוי שתוכנן לשעות הצהריים. כאשר ראה קאסם את שוטרי היס"מ מתקרבים למקום הוא החליט באקט מחאה אחרון ובלתי אלים, לדבריו, להתיישב על רצפת החדר כשהוא מחזיק את ילדתו הקטנה בידיו.

השוטרים שהגיעו לזירה, גברים בלבד, ללא ליווי של שוטרות או עובדים סוציאליים, פעלו בנחישות ואלימות. תוך דקות הם הפרידו את ילדתו של קאסם מילדיו תוך שהם שולחים אגרופים לפניו ובעיטות לגופו. אחד השוטרים חבט בקאסם תוך שהוא מחזיק את ילדתו הקטנה בידיו. קאסם נעצר ולאחר ששוחרר פינה עצמו לבית החולים וולפסון שהוא סובל משברים בצלעות, אף שבור, נקע באחת מידיו ושטפי דם.

חיים שוורצנברג, פעיל חברתי שתיעד את האירוע האלים מחלון הבית, תוך שהוא מסתתר מהשוטרים סיפר: "תיעדתי את המכות מהצד והשוטרים לא ראו אותי בכלל, ואולי טוב שכך. אחת הבנות צעקה לשוטרים להפסיק. השוטר עם הקרחת והמשקפיים, החזיק בילדה ובעט באבא. יס"מניק אחר ניסה להרגיעו ללא הועיל. לא הייתה שום התנגדות מצד סאמר, זו הייתה מחאה שקטה. בתחושה אינטואיטיבית של מחאה הוא לקח את ילדתו וברח פנימה לחדר. אני לא מצדיק אותו אבל זו תחושה של חוסר ברירה. לא הייתה כאן שום סכנה לילדה ולא לתקיפת שוטרים. זה מזעזע לחשוב שבסוף אקט כזה סאמר מוצא את עצמו עם צלעות שבורות, אף שבור והוא שוכב על הרצפה כששלושה שוטרים מכים בו. זה פשוט אבסורד, ביד אחת מחזיקים ילדה, ביד שנייה מכים ללא רחם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במהלך סיוע למנהל מקרקעי ישראל בפינוי פלישה טרייה, החשוד אחז בבתו בת ה-3, גרר אותה באלימות לעיניי השוטרים, איים לפוצץ את המבנה באמצעות בלוני גז ולפגוע בבתו. אחותו זרקה חפצים ושברי זכוכיות על השוטרים ופתחה את ברז הגז. נעשה שימוש בכוח סביר על מנת לחלץ את הילדה מידי האב. השניים נעצרו והובאו לשחרור בתנאים והרחקה ע"י בית משפט".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully