וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הערים מודאגים מרמת איכות הסביבה

13.12.2005 / 11:58

סקר שנערך עבור החברה להגנת הטבע קובע, כי תושבי הערים חושבים שטיפול הרשויות בזיהום האוויר ומפגעים נוספים גרוע

מרבית תושבי הערים הגדולות בארץ אינם מרוצים כלל מרמת איכות הסביבה באזורם, כך עולה מסקר שערכה חברת Market Watch עבור החברה להגנת הטבע. מצד שני, אותם תושבים מציינים כי נושא איכות הסביבה הינו בעל חשיבות משמעותית בבחירת מקום מגוריהם, וכי חשוב להם שנושאי איכות הסביבה ובריאות הציבור יעמדו בראש סדר העדיפויות של הרשויות המקומיות. הסקר נערך בקרב תושבי ערים גדולות: ירושלים, ת"א, חיפה, באר שבע ומודיעין.

בראש המפגעים הסביבתיים השונים המפריעים להם, המדאיג ביותר את תושבי הערים הוא זיהום האוויר, עם ממוצע של 72% של מודאגים ממנו. אחריו עומדות האנטנות הסלולריות עם 57% מהתושבים שהנושא מדאיג אותם, ו-49% מודאגים מהרעש בערים, בראשם 59% מתושבי תל אביב. כמה נושאים מדאיגים במיוחד תושבי ערים מסויימות: 73% מתושבי באר שבע מוטרדים מהמחסור בפארקים וגינות ציבוריות, את 56% מתושבי תל אביב וחיפה מטרידה אי הזמינות והנגישות לחופים עקב תשלום דמי כניסה, מפגעי לכלוך ובנייה וכדומה.

הרשויות המקומיות זוכות מתושביהן לציונים נמוכים ביותר על האופן בו הן מטפלות בנושאי איכות הסביבה. בהתאם לדירוג הדאגה, גם את הדירוג הלא מחמיא הזה מוביל נושא מניעת זיהום אוויר ומפגעי רעש: 81% בממוצע מתושבי הערים שנסקרו סבורים כי העירייה מטפלת בנושא ברמה גרועה עד בינונית, או שאינה מטפלת בו כלל.

בשלושה נושאים נוספים 76% בממוצע מתושבי הערים טוענים כי העירייה מטפלת ברמה גרועה עד בינונית, או שאינה מטפלת כלל - אכיפת החוק על גורמים מזהמים, שקיפות בהצגת תכניות פיתוח ליד מקום המגורים ומתן אפשרות לציבור להגיב עליהן, וכן חינוך לשמירה על ערכי סביבה וטבע.

בבאר שבע, חיפה ותל אביב, 81% מהתושבים מאשימים את העירייה בחוסר טיפול או טיפול ברמה גרועה עד בינונית בפיתוח ותחזוקה נאותה של מדרכות, שבילי הליכה ושבילי אופניים.

באופן כללי, 42% מהירושלמים סבורים כי רמת איכות הסביבה בבירה הינה לא טובה עד גרועה. תל אביב (40%) לא מפגרת בהרבה, ואחריה חיפה (34%), באר שבע (33%) ולבסוף - מודיעין (15%). בהתאם,בתשובה לשאלה ההפוכה, תושבי מודיעין הם המרוצים ביותר מרמת איכות הסביבה בעירם. 65% מהם דרגו אותה כטובה עד טובה מאוד, לעומת 25% בלבד שעשו כך בירושלים, 35% בת"א, 37% בחיפה ו-41% בבאר שבע.

ומי האחראי למחדלים? 80% מהעונים הסכימו כי ראש רשות מקומית הפוגעת בסביבה צריך לשאת באחריות באופן אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully