וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע שאלו בערוץ 9 "האם יהודי אירופה גרמו לשואה"?

הערוץ הישראלי המשדר בשפה הרוסית העלה את הסקר השנוי במחלוקת כדי להביע תמיכה בערוץ המזוהה עם האופוזיציה ברוסיה, שעורר סערה במדינה בעקבות סקר פרובוקטיבי לא פחות

ראשי המשלחת בפתח מחנה אושוויץ. ינואר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנו חושבים שלעיתונאים הזכות לשאול כל שאלה, גם הכי פרובוקטיבית". חברי המשלחת הישראלית לטקס יום השואה הבינלאומי במחנה אושוויץ בירקנאו, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

סולידריות רוסית: ערוץ 9, הערוץ הישראלי המשדר בשפה הרוסית, ערך בימים האחרונים סקר תחת השאלה "האם יהודי אירופה גרמו לשואה?". הצעד השנוי במחלוקת בא במטרה להפגין תמיכה בערוץ המזוהה עם האופוזיציה ברוסיה, שערך לאחרונה סקר שעורר את זעמם של רשויות השלטון במדינה – שאף איימו להפסיק את שידוריו.

חדשות נוספות בוואלה!:
ארה"ב מודאגת: "מתנגדים לחרמות על ישראל"
עבריין מוכר נורה למוות באשקלון; הרקע - רומנטי
"כמו זיקית": הצצה לאימון החורף של לוחמי המדבר

הערוץ הרוסי העצמאי "דוז'ד" (גשם) החל את שידוריו באינטרנט ומאוחר יותר החלו לשדר אותו תחנות שונות בכבלים. ביום ראשון האחרון, 26 בינואר, יום לפני ציון 70 שנה להסרת המצור על לנינגרד (היום סנט-פטרסבורג) במלחמת העולם השנייה, הופיע באתר הערוץ סקר תחת השאלה "האם היה צריך למסור את לנינגרד (לנאצים) כדי להציל אלפי בני אדם?". יצוין, כי במהלך המצור שנמשך 872 ימים, מתו על פי הערכות שונות בין300 אלף ל-1.5 מיליון מתושבי העיר. במשפטי נירנברג דובר על 632 אלף קרבנות, ש-97% מהם מתו מרעב.

הרשתות החברתיות סערו

השאלה השנויה במחלוקת הופיעה באתר במשך דקות ספורות בלבד. למרות זאת, היא הספיקה לעורר זעם של ארגוני פטריוטיים למיניהם, וגם חברי דומה - הפרלמנט הרוסי. יו"ר התאגדות הטלוויזיה בכבלים, יורי פריפצ'קין, איים לנתק את הערוץ משידור וראשי המפלגה הקומוניסטית הודיעו שהם מתכוונים לשלוח בקשה לפרקליטות לבדוק את חוקיות הפעילות של הערוץ. תוך ימים ספורים, חמש תחנות כבלים וספקיות אינטרנט החלו לנתק את שידוריו ופרקליטות רוסיה החלה בבדיקת הפרשה.

העורך הראשי של "דוז'ד", מיכאיל זיגר, הסביר ביום שלישי שאנשי הערוץ לא התכוונו לפגוע ברגשות של איש, אך התנצל אם מישהו נפגע מהסקר. הוא טען כי ניתוק הערוץ משידור בתחנות הכבלים נובע ממניעים פוליטיים.

בימים האחרונים, געשו רשתות חברתיות ופורומים ברוסית בעקבות הפרשה. אחת התגובות המעניינות שזכתה לסיקור בתקשורת ברוסיה הייתה זו של ערוץ 9. מגיש הערוץ דמיטרי דובוב, שהיה זה שהפיץ את הסקר, הסביר שעשה זאת כדי להדגים שבמדינה מתוקנת שאלות פרובוקטיביות אינן גורמות לניתוק ערוצים. "אנו חושבים שלעיתונאים הזכות לשאול כל שאלה, גם הכי פרובוקטיבית", הודיעו במערכת ערוץ 9.

"עשינו את הצעד הזה מתוך מודעות, כמה פרובוקטיבי - על סף חילול קודש - תישמע השאלה הזאת", הסביר דובוב בשיחה עם וואלה! חדשות, "אך במקרה הזה, היה חשוב לנו העיקרון: ניתן למתוח ביקורת על עיתונאים בגין היעדר אתיקה, אך לאף אחד אין הזכות להשתיק אותם או לנתק ערוץ משידור בגלל שאלות 'לא נוחות'".

התשובות לסקר של ערוץ 9, אגב, לא היו מפתיעות: 91% מצופי הערוץ שהשיבו לסקר סבורים שיהודי אירופה לא גרמו לשואה, 9% - שכן. אף אחד בינתיים לא ניתק את השידורים של ערוץ 9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully