וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מתחת לפני השטח

19.10.2010 / 12:20

ניסוי שנערך מגלה עשרה כללים מעניינים לגבי חוקיות התצוגה של ה-Feed של פייסבוק. כך יראו אתכם יותר

האם הפיד שלנו בפייסבוק מציג בפנינו את כל מה שחברינו מעלים לשם? ואם לא – לפי מה הוא מחליט מה להציג ומה לא? על השאלות האלו ניסה לענות האתר thedailybeast.com. כתב האתר טום וובר ערך ניסוי במשך עשרה ימים, בהם שיחק עם חשבון קיים ברשת החברתית וניסה לגלות את החוקיות לפיה הוא פועל. הוא גילה עשר עובדות מעניינות על דרך פעולתה של פייסבוק:

1. פייסבוק "משוחדת לרעה" נגד משתמשים חדשים. פרסומיו של משתמש חדש כמעט ואינם נראים בפיד של חבריו, במיוחד אם הם חברים ותיקים ברשת. רק כאשר מתייחסים אליך יש לך סיכוי להתחיל ולהיכנס לפיד.

2. מהסעיף הקודם משתמע סוג של "מלכוד 22": כדי לקבל חשיפה אתה צריך אינטראקציות על התכנים שלך, אבל אם תכניך אינם נחשפים – לא תקבל אינטראקציות. הקלקות על התוכן שלך הן המפתח לחשיפה.

3. מה שמבליט אותך זה לא כמות הפעילות שלך ברשת, אלא סוגה. לפייסבוק יש מערכת דירוג שמחליטה על חשיבות התכנים.

4. אופציית ה"Most Recent" אינה מציגה את כל העדכונים האחרונים שפרסמו חבריכם לרשת.

5. אובססיביות לא תשנה כלום. גם אם אתם שורצים בפרופיל של חבר זה או אחר – לא תהיה לכך כל השפעה על התוכן אליו אותו חבר נחשף. לא תופיעו יותר בפיד של האקסית שלכם אם תקליקו על כל תמונה שהיא מעלה.

6. לעומת זאת, אם עושים עליכם "סטוקינג" – זה כן יעזור לפופולריות שלכם. משתמש שחברים נכנסים רבות לעמוד שלנו ומקליקים על תכניו – יופיע יותר בפיד של החברים.

7. כאשר אתם מפרסמים לינק – יש יותר סיכוי שהוא יוצג מאשר שורת סטטוס.

8. כאשר אתם מפרסמים תמונות וקטעי וידאו – יש יותר סיכוי שהם יראו מאשר לינקים (או שורות סטטוס).

9. תגובות על סטטוסים שלכם מעלים את הסיכוי שתוצגו יותר בפיד.

10. קשה יותר להופיע בפיד של חברים להם רשימת חברים גדולה. או בלשון הבודק: "הילדים הפופולריים, אלו עם יותר מ-600 חברים" לא ראו תכנים של הנבדק גם אחרי כל הצעדים שצוינו".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully