וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

How לשנות את האלגוריתם?

28.2.2011 / 16:40

בעקבות הביקורת על איכות תוצאות החיפוש שלה, שינתה גוגל את האלגוריתם. דווקא ב-eHow הבעייתי זה לא פגע

הביקורת על איכותן המתדרדרת של תוצאות החיפוש בגוגל נשאה פרי. בשבוע שעבר עשתה גוגל שינוי באלגוריתם החיפוש שלה, שאמור להוריד מחשיבותם עמודי אינטרנט שמקורם בחוות תוכן. השינוי כבר בא לידי ביטוי, בירידה בכניסות לאתרים מסוג זה.

בפוסט שפרסמה גוגל בבלוגה הרשמי נכתב כי השינוי עוצב כדי להפחית את דירוגם של אתרים באיכות נמוכה, אתרים בעלי ערך נמוך למשתמש, אתרים שמעתיקים תוכן מאתרים אחרים ואתרים ש"אינם מועילים". בפוסט הובטח שאתרים איכותיים יקבלו מעתה דירוג גבוה יותר. גוגל לא נקבה בשמות של אתרים שהם בעייתיים מבחינתה, אך גורמים מקורבים סיפרו שלחברה יש "מחלקה שלמה של מומחים שנמצאים שם רק כדי להוציא את Demand Media מתוצאות החיפוש". מדובר בחברה המעסיקה 8,000 כותבים ואחראית על האתר eHow.com.

לאחר השינוי מסרה Demand Media שהוא לא פגע במיקומה בתוצאות החיפוש. נתונים שמתפרסמים כעת מלמדים על אמיתות הטענה, לפחות במידה מסוימת. "Demand נפגעה מהשינוי, אך לא במידה שיש כאלו שהיו רוצים", נטען ב- Business Insider. חברת קידום האתרים Sistrix ערכה בדיקה מקיפה לאחר השינוי, בה נבדקו מיליון מילות חיפוש, והושוו לתוצאות שהתקבלו לפני השינוי. בעוד שחוות תוכן הקשורות ליאהו נפגשו קשות, דירוגו של אתר eHow.com לא נפגע מהותית. האתרים Answerbags.com ו- trails.com השייכים ל-Demand Media נפגעו, אך מצבו של eHow.com אפילו השתפר לפי הפרמטרים שהגדירו בודקי Sistrix, וכמות תוצאות החיפוש של האתר עלתה מ-317,320 ל-324,021. האם מדובר בכשלון העדכון של גוגל לבצע את משימתו, או שזו למעשה סוג של הודאה בכך שהתוכן שמייצר eHow.com אינו כה חסר איכות כפי שטוענים מבקריו? גוגל עדיין לא ענתה על שאלה זו או התייחסה לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully