וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: חברת החשמל תיכנס לתחום התקשורת

אמיתי זיו

6.3.2011 / 16:40

מהירות הגלישה באינטרנט מתקרבת: חברת החשמל קיבלה אישור לקבלת רישיון להקמת חברה בת לשירותי תקשורת במסגרתו תפרוש סיבים אופטיים לכל בית בישראל תוך 7-5 שנים

ממשלת ישראל אישרה היום את "הצעת המחליטים", שלפיה חברת החשמל תקבל רישיון להקמת חברה בת לשירותי תקשורת. חברת החשמל תהיה בעלים של 49% בחברה ושותף עסקי פרטי יחזיק 51% מהחברה. חברת החשמל תקבל רישיון לפיו היא תצטרך לפרוש סיבים אופטיים לכל בית בישראל בתקופה של 7-5 שנים, דבר שיאפשר תקשורת רחבת פס של 100 מגה-ביט לשנייה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה: "אנחנו מתחרים בעידן דיגיטלי ומערך האינטרנט הוא צורך חיוני שלנו. זאת החלטה חשובה ונכונה שתאפשר שירות טוב יותר לצרכנים, תגדיל את התחרות ותביא להורדת מחירים".

משרד התקשורת מסר כי נוסחו הקלות מסוימת במתווה הקמת החברה: "חברת החשמל תיתן זכות שימוש בלעדית לחברת תשתית התקשורת ביחס למתן שירותי תקשורת בלבד על בסיס תשתיות תקשורת סיבים אופטיים בלבד (ראוי לציין כי מדובר בתנאים המפורטים בקובץ המצורף, כך שלמרות הבלעדיות יישארו בידי הממשלה, בתנאים מסוימים, דרכים לסייג את הבלעדיות בעתיד).

"שנית, השותף לא יוכל להחזיק באמצעי שליטה בחברת תקשורת אך יחד עם זאת, נקבע כי אם יחזיקו בחברת התקשורת משקיעים מוסדיים (כהגדרתם בהחלטת הממשלה), יוכל אותו משקיע מוסדי להחזיק בעד 5% באמצעי שליטה בחברת תקשורת, דבר אשר ירחיב את מגוון המשקיעים הפוטנציאלים ויקל על גיוס ההון".

שר התקשורת משה כחלון מסר: "החלטת הממשלה מקדמת משמעותית את הקמת חברת התקשורת החדשה, אשר תעמיד את ישראל בשורה הראשונה בעולם. פרויקט הפס הרחב לכל בית חיוני לצמיחת המשק ולקידום השכבות החלשות. התנאים החדשים הפכו את המכרז למשקיעים חיצוניים לעוד יותר אטרקטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully