וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי בנות, בלי סרטים: כך ייראה הבקו"ם החרדי הכשר

9.4.2014 / 10:04

לאחר שהוחלט בצבא לוותר חלקית על התכנית לאלץ את החרדים להאזין להרצאות במרכז המיון בבקו"ם, גורם טוען כי ההחלטה התקבלה יחד עם החרדים, וחושף את תוכנה. "לא תהיה כפייה"

חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
בצה"ל שינו תכניות. חרדים מגיעים לבקו"ם/יותם רונן

החרדים איימו במרי אזרחי, בצה"ל שינו תכניות: גורם בכיר באכ"א הודה אתמול (שלישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי ההחלטה לוותר, לפחות באופן חלקי, על התכנית להקמת מרכז מיון לחרדים (ממ"ח), שנועד לסקור לפני המתייצבים בבקו"ם את האפשרויות להשתלבותם בצה"ל ובשירות התעסוקה, התקבלה בשיתוף עם החרדים. כמו כן, הוא חשף את פרטי התכנית החדשה.

על פי התכנית המקורית, כל צעיר חרדי היה אמור לעבור במרכז המיון שתוכנן לפעול בבסיס תל השומר, לקבל הסברים על האפשרויות העומדות בפניו ולצפות בסרטי הסברה על המסלולים הייחודיים לחרדים בצבא ובאזרחות. היוזמה עוררה דאגה רבה בקרב ההנהגה החרדית המתונה, בהנהגת הרב אהרון שטיינמן, והיא הצהירה כי תחריף את המאבק ואף איימה לאסור באופן גורף את התייצבותם של בחורי הישיבות בלשכות הגיוס. בשל כך, ביקש הצבא להגיע עמם להסכמות ולערוך שינוי בתכנית.

גיוס חרדים - כותרות אחרונות:
החרדי שהשתמט והפך לסמל המאבק בגיוס: "לא נישבר"
צפו: ברקע חוק הגיוס - 96 חרדים סיימו גיבוש קרבי
30% מהיהודים בישראל: מאוחר מדי לגייס חרדים

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס בירושלים, בחודש שעבר/יואב דודקביץ'

על פי התכנית החדשה, שמו של המרכז ישונה מ"מרכז המיון החרדי", ל-"התכנסות מרוכזת לשם קבלת דיחוי". הבכיר הסביר עוד כי בלשכת הגיוס בתל השומר יהיה מתחם התכנסות נפרד לחרדים, ללא בנות, אשר ייתן מענה לצורכיהם הייחודיים. "לא יהיו שם סרטונים או כפייה, ולא נכריח להפקיד תעודות זהות בכניסה", אמר.

"אם בחר המועמד לגיוס בדיחוי או בפטור – ימשיך לעמדה הבאה, יחתום על טופסי הדיחוי או הפטור ובתוך עשר דקות הוא בחוץ", המשיך הקצין להסביר את פרטי התכנית החדשה. "אם יבחר להתגייס ולקבל מידע, יפנו אותו לשם כך". לטענתו, "מדובר במודל מוסכם, אשר ייתן כלים ייעודיים. אנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהם רוצים לראות ולדעת. אין פה כפייה, הרעיון בוצע בהסכמה ובהבנה משותפת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הזרם הקטן והשולי פוגע בעצמו"

הקצין הבכיר מתח ביקורת על אנשי הזרם החרדי-ליטאי בהנהגתו של הרב שמואל אוירבך מירושלים, הנלחמים נגד הזרם המרכזי והמתון יותר בראשותו של הרב אהרון שטיינמן. "הזרם הקטן והשולי פוגע בעצמו, בנערים ובמשפחות צעירות. הנערים שמסרבים להתייצב בלשכות הגיוס יהפכו למשתמטים, ובסוף יגיע השלב שבו הם ייעצרו ויישפטו בבית הדין. הם יתעייפו מזה, ואין במציאות הזו, שמלהיטה שלא לצורך, מעבר למאבק המתנהל בתוך הציבור החרדי", אמר הבכיר.

בצה"ל מתכננים מיד בסיום תקופת החגים, ובכפוף למתווה חוק הגיוס החדש, לזמן אלפי חרדים שחצו את גיל 22 לבסיס תל השומר כדי שיחליטו אם הם מעוניינים לקבל פטור או לחילופין לשרת בשירות צבאי או אזרחי. בצה"ל יזמנו גם חרדים בני 22-18 כדי להעניק להם דחייה מגיוס. כמו כן, בצה"ל נערכים לגיוסם של חרדים רבים לשירות מלא, ומתכוונים להקים גדוד לוחמים חרדי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully