וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרו ההנחות: לוחמות שיתחמקו ממילואים - ייכלאו

16.3.2014 / 21:36

צה"ל החל לגזור עונשים כבדים על לוחמות שמשתמטות משירות מילואים, על אף שבעבר העלים עין מחובותיהן. בין העונשים: מאסר בפועל, הורדה בדרגה וקנסות גבוהים

לוחמות בגדוד קרקל. דובר צה"ל
לוחמות קרקל/דובר צה"ל

שנים רבות נאבקו נשים כדי לשרת בתפקידי לחימה בצה"ל וחלקן עדיין שואפות ליותר. המפורסמת שבהן היא אליס מילר אשר עתרה לבג"ץ נגד משרד הביטחון ב-1994 בדרישה לאפשר לנשים להתנדב לקורס טיס והביאה לשינוי אדיר בתפישת הצבא כלפי נשים. כיום נשים יכולות לשרת כחובלות, לוחמות חי"ר, תותחניות, במערך הנ"מ, בחיל ההנדסה ובמשטרה הצבאית. יחד עם זאת, ניכר כי על אף השוויון, ישנן כאלו שלא מעוניינות לשאת עליהן את העול, ונמנעות מהתייצבות לשירות מילואים - מרכיב שנחשב פחות נעים בשירות הקרבי. כעת החליט הצבא להביא לכך סוף באמצעות נקיטת צעדים משפטיים נגד המשתמטות.

עוד בוואלה! חדשות:
שרת המלחמה: הנשים ששולטות בעולם הביטחוני
בת 18 נדרסה למוות על ידי מערבל בטון בפתח תקווה
חיסול בלוד: אישה נרצחה 4 חודשים לאחר בעלה

סיוון (שם בדוי) שירתה במשך שנתים וחצי כלוחמת בגדוד 'קרקל' - שבו משרתות גם לוחמות. היא השתחררה בשנת 2005, לאחר מכן טסה לחו"ל, ולפני כמה חודשים פתחה בית קפה. לאחרונה הגישה נגדה הפרקליטות הצבאית כתב אישום בגין השתמטות משירות מילואים בן 24 ימים במשך 1,224 ימים, כיוון שזומנה לשירות מילואים בגדוד חילוץ של פיקוד העורף - ולא התייצבה. התובע הצבאי שהגיש את כתב האישום, אלי ציטרון, ביקש להחמיר עם הנאשמת ולהטיל עליה עונש מרתיע. במסגרת הסדר אליו הגיע עם סנגורה, עורך הדין עידן פסח, ביקש התובע לגזור עליה עונש מאסר בפועל בן שבעה ימים אותו החלה לרצות.

כשהגיעה סיוון לבית המשפט היא טענה בפני השופטת הצבאית, אלוף-משנה מאיה מקרמן: "אני אוהבת את הצבא. אך יש לי בית קפה ו-13 עובדים שהוקם אחרי שקיבלתי הלוואות. כל יום שאני לא בעסק זה נזק כלכלי. לא התייצבתי בגלל טעות, אי הבנה. יש לי עכשיו שלוש דקות שיחה ביום מהכלא להעביר הנחיות לעובדים שלי".

השופטת מקרמן, ציינה בגזר הדין: "העסק נמצאה בחיתוליו, ונוכח ההשקעות הרבות שמחייבות את נוכחות הנאשמת בעסק, התרשמתי שמדובר בטעות שאיננה אופיינית לנאשמת שתרמה לצה"ל מעל המקובל". בנוסף לעונש המאסר בפועל, השופטת גזרה על המילואימניקית 20 ימי מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי מדרגת סמל ותשלום קנס בסך 2,000 שקלים. במקרה דומה שהוכרע בסוף השבוע האחרון, השופטת גזרה שמונה ימי מאסר בפועל, קנס של 1,000 שקלים, 30 ימי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי על מילואימניקית שהשתמטה מ-25 ימי מילואים במשך 474 ימים.

"תופעת העמדתן לדין של נשים המשרתות במילואים לדין פלילי בשעה שבה נטל השירות הצבאי אינו שוויוני, יוצרת תחושה קשה של אי צדק. לשמחתנו, בית הדין הצבאי ער למצב האמור ומשום כך אישר את הסדר הטיעון המקל עם הנאשמות באופן יחסי", אמר עורך דין פסח ממשרד קוזניץ, פסח ושות? המתמחה בייצוג חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully