וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ירי הרקטות: ליברמן מציע "לכבוש את עזה"

אף שחיל האוויר תקף ברצועה בעקבות ירי 6 הרקטות לעבר ישראל, הבהיר יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "צריך לעשות שם ניקוי יסודי". נתניהו: המדיניות היא להגיב ולפגוע באופן מידי

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות ירי שש הרקטות לעבר הנגב הלילה, אמר הבוקר (שני) יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אביגדור ליברמן, כי על ישראל לשקול לכבוש את רצועת עזה. אף שההערכה היא שארגון חמאס אינו עומד מאחורי הירי, שר החוץ לשעבר הטיל עליו את האחריות.

"מכיוון שאין (לחמאס) כוונה להכיר בישראל, לא תהיה ברירה - ומדינת ישראל תצטרך לשקול ברצינות את האפשרות לכבוש את כל הרצועה ולעשות שם ניקוי רציני", אמר ליברמן הבוקר בקול ישראל והוסיף: "לא בטוח שאנחנו רוצים לחיות במציאות הזאת, ולטווח ארוך לא יהיה מנוס". אף שאחרי השיגורים תקף חיל האוויר שני אתרים של הג'יהאד האיסלאמי שבהם אוחסנו אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה, וכן בור שיגור ומוקד פעילות טרור של הארגון בדרום הרצועה – ליברמן הבהיר כי אין בכך די. "צריך גם להוביל, אי אפשר רק להגיב", אמר.

לטענת שר החוץ לשעבר, אם ישראל לא תגיב בצורה יותר משמעותית, בעוד שנתיים יהיו לחמאס מאות טילים שיכוונו לעבר תל אביב ונתניה. "לחמאס אין כוונה להשלים עם יהודים בארץ ישראל", אמר ליברמן, שציין כי הוא אינו יודע מה עמדתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הביטחון משה יעלון בנוגע להצעתו.

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
"לחמאס אין כוונה להשלים עם יהודים בארץ ישראל". פעיל חמאס אוחז רקטה/GettyImages

בתגובה לדבריו של ליברמן אמר הבוקר גורם מדיני בירושלים כי מדובר באמירות חסרות אחריות, שמצטרפות לקולות דומים בקואליציה. "לממשלה יש מדיניות ברורה בנושא הירי מרצועת עזה, וצה"ל יודע מה הוא צריך לעשות כדי להשיב את השקט", אמר הגורם לוואלה! חדשות. "התבטאויות מיותרות מהסוג הזה לא תורמות דבר. אם יהיה צורך לפעול ברצועת עזה, זה לא משהו שידווחו עליו ביומן הבוקר".

בביקור בהתנחלות ברקן בשומרון, התייחס היום גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לירי הרקטות מעזה ואמר "המדיניות שלנו היא להגיב באופן מידי ולפגוע במי שמנסה לפגוע בנו. אין טפטופים, אין הצטברות, וכך נפעל מול איומים קרובים ורחוקים. אני מאמין שהיהודים צריכים לפעול בכוחות עצמם מול כל אויב שמנסה לפגוע בנו". נתניהו גם התייחס לפעולת התג מחיר הלילה בירושלים: "אסור שיהיו פורעי חוק אצלנו, אין תג מחיר או כל תג מחיר, אין דבר כזה, כפי שאנו פועלים נגד אויבים של ממש, איננו יכולים לקבל את פרימת החוק בתוכנו". הדברים נאמרו במהלך טקס חנוכת בית ספר בברקן על שמו של אביו של ראש הממשלה, בן ציון נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ג'יהאד מנסה לפגוע במעמד חמאס

גורם ביטחוני העריך הלילה כי ירי הרקטות - שבוצע לראשונה מאז "עמוד ענן" לעבר אזורים מרוחקים מהרצועה דוגמת חבל לכיש ואזור העיר רהט - בוצע ככל הנראה על ידי פעילי ג'יהאד איסלאמי, בתגובה למחלוקת חריפה בין בכירי הארגון לבין ארגון חמאס, על רקע מותו של פעיל של הג'יהאד, ראיד ג'נדיה, שנעצר בידי חמאס. חמאס טען שג'נדיה התאבד, ואילו אנשי הג'יהאד טענו כי חוסל. מותו הוביל להידרדרות המצב בין הצדדים, ואמש הם הודיעו כי השעו את היחסים ביניהם. חרף העובדה שאף ארגון לא קיבל על עצמו אחראיות לירי, הגורם העריך כי שיגור הרקטה לעבר שטח מדינת ישראל נועד לפגוע במעמדו של ארגון חמאס שמנסה לאכוף שקט בכוח.

סוללה חמישית של "כיפת ברזל" תימסר לידי צה"ל. רויטרס
כיפת ברזל יירטה הלילה שתי רקטות/רויטרס

בהתייחסו להערכה הזו – אמר הבוקר השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ (התנועה) כי לישראל אסור לעסוק בפרשנות על המניעים לירי לעבר המדינה. "כל ירי צריך להיות מטופל בצורה חד משמעית מתוך הטלת אחריות על החמאס. המלחמות הפנימיות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי והניסיונות של הארגונים הפלסטינים לחבל בסיכוי לפתיחת משא ומתן בין ישראל לרשות לא יהוו סיבה להנחות מצד ישראל. ישראל צריכה להמשיך לנהוג במדיניות שאינה מתפשרת נגד האלימות ויחד עם זאת עושה כל מאמץ לחדש את המו"מ".

בסך הכל נורו הלילה שש רקטות מהרצועה. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", בעוד ששתיים אחרות התפוצצו סמוך לאזורי מגורים, בסביבת באר שבע ובמועצה האזורית לכיש. עוד שתי רקטות לפחות התפוצצו בשטחים פתוחים בנגב המערבי. לא נמסר על נפגעים או על נזק כתוצאה מהרקטות. אזעקות עולות ויורדות נשמעו בעקבות הירי ביישובי הנגב, ממזרח לרצועת עזה ועד לאזור באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully