וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תושבי מזרח ירושלים תכננו חטיפה ופיגוע ירי בעיר"

על פי כתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בעיר, החמישה תכננו לחטוף מתפללים יהודים ולירות בשוטרים בהר הבית, ואף לחטוף אזרח יהודי חמוש כדי לרצוח אותו ולחטוף את נשקו

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבירה כתב אישום נגד חמישה צעירים תושבי מזרח העיר בגין קשירת קשר לביצוע פיגועי ירי וחטיפה למטרת רצח נגד אזרחים יהודים בעיר. על פי כתב האישום, בחודש פברואר השנה החליט ראש החוליה, נור חמדן, לבצע פיגוע ירי נגד יהודים המגיעים להתפלל בהר הבית ונגד כוחות משטרה המוצבים במזרח העיר.

תושבי מזרח ירושלים החשודים בתכנון פיגועים בבית המשפט המחוזי בעיר, אפריל 2013. טלי מאייר
חמשת הנאשמים בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, הבוקר/טלי מאייר

עוד עולה מכתב האישום כי לשם ביצוע הפעולה גייס חמדן ארבעה פעילים נוספים לחוליה, תושבי ראס אל-עמוד וא-טור. לשם כך יצר הנאשם קשר עם הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, וזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, וכן עם פעילי טרור ביהודה ושומרון וברצועת עזה. זאת, על מנת לקבל תמיכה בהדרכה ובאספקת אמצעי לחימה לביצוע התכנית.

במהלך החודשים פברואר-מרץ נפגשו חברי החוליה, רובם בשנות ה-20 לחייהם, ובין השאר תכננו לירות במתפללים יהודים בהר הבית וכן בכוחות משטרה המוצבים בירושלים. כמו כן, תכננו חברי החוליה לחטוף יהודי במטרה לקחת את נשקו ולרצוח אותו, ועבירות פליליות נוספות. על פי כתב האישום, בתחילת החודש שעבר תכננו שניים מהנאשמים, עימאד שאער וג'לאל קוטוב, לחטוף יהודי ולרצוח אותו לשם השגת נשקו. הם החליטו כי יסתובבו בין הטרמפיאדות, ויעלו לרכבם אזרח יהודי חמוש, יחטפו ממנו את נשקו ולאחר מכן ירצחו אותו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תושבי מזרח ירושלים החשודים בתכנון פיגועים בבית המשפט המחוזי בעיר, אפריל 2013. טלי מאייר
ראש החוליה הודה כי תכנן לבצע "פעילות צבאית" בהר הבית/טלי מאייר

עוד עולה כי יחד עם הנאשם אמג'ד ראזם, יצאו הנאשמים בכלי רכב לכיוון שכונת פסגת זאב, כאשר אחד מהם נושא נשק, ואספו מתחנת אוטובוס לפני מחסום חיזמה יהודי אשר ביקש להגיע ליישוב אדם. במהלך הנסיעה, ולאחר שנוכחו כי הנוסע שאספו אינו נושא נשק, הורידו אותו הנאשמים בכיכר בכניסה ליישוב. במהלך חקירתו בשירות הביטחון הכללי, הודה ראש החוליה כי תכנן לבצע פעילות צבאית בהר הבית, לדבריו, "במטרה להגן על מסגד אלאקצא". זאת בהשראת סרטונים, שראה ביו-טיוב לגבי פיגועים בירושלים, בדגש על הפיגוע שבוצע בישיבת "מרכז הרב" ב-2008.

על פי כתב האישום, פנה חמדן לתשתיות של גדודי חללי אל-אקצא ברצועת עזה ובשכם, וביקש לקבל סיוע, לצורך ביצוע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון בהר הבית. בהמשך גייס את חבריו עומר ווזווז, שאער וקוטוב, המתגוררים בא-טור, לצורך ביצוע הפיגוע. חברי החוליה ביצעו מספר אימוני ירי באקדח סמוך לקלנדיה שבצפון ירושלים, ואף תכננו לנסוע לשכם, לפגישה עם פעיל תנזים תושב שכם, כדי לבקש ממנו סיוע באמל"ח ובכספים לפעילותם. עוד עולה כי בביתו של נאשם נוסף, פיראס דג'אני, תושב א-טור, נתפסו אמצעי הלחימה אשר היו ברשות החוליה, בהם שני אקדחים, מחסניות ומטען צינור.

לקריאה נוספת
משוחרר עסקת שליט הפעיל מעזה חוליית טרור בחברון
נחשפה חוליית טרור: "ביצעה פיגוע ירי בהתנחלות"


לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.co.il

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully