וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קצין מהנח"ל היכה אזרח בדואי כפות במחסום

13.1.2013 / 20:35

מכתב האישום עולה כי מפקד מחלקה בחטיבת הנח"ל הכה את האיש באפו כיוון שסירב לכרוע על ברכיו, במהלך בדיקה במחסום בדרום הר חברון. סנגוריו: "הוא תקף את הקצין"

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד קצין צה"ל בדרגת סגן בגין תקיפת אזרח בדואי וגרימת חבלות במהלך פעילות מבצעית בדרום הר חברון. מכתב האישום עולה כי הקצין, מפקד מחלקה בחטיבת הנח"ל, הקים לפני כחודש עם חייליו מחסום ארעי סמוך למחסום יתיר. הוא סימן לגבר הבדואי, שנסע עם משפחתו באזור, לעצור לבדיקה. האיש עצר, ומשהתעכבה הבדיקה, התלונן על כך בפני הקצין.

מחסום טללים ליד אזור הפיגוע בגבול ישראל מצרים, ניצנה, יוני 2012. דייב בוימוביץ'
האיש התלונן על אורך הבדיקה של הקצין/דייב בוימוביץ'

על פי כתב האישום, מפקד המחלקה ביקש ממנו להתלוות אליו למקום סמוך והורה לו לכרוע על ברכיו. האזרח הבדואי סירב לדרישת הקצין והוא בתגובה דרך את נשקו, איים עליו והכה אותו בראשו באמצעות כלי הנשק, רובה מסוג "תבור". מעובדות כתב האישום עולה כי הגבר הבדואי נהדף לקרקע, ואז כבל הקצין את ידיו באזיקונים וכיסה את עיניו. כמו כן נכתב כי הוא היכה אותו באמצעות מחסנית הרובה וחנק אותו. כתב האישום מייחס למפקד המחלקה גם איומים, כיוון שאמר לבדואי "אני אהרוג אותך, אני אשפיל אותך מול המשפחה שלך". הגבר הכבול דימם מאפו ובכה. לאחר זמן מה התיר הקצין את האזיקונים והוביל את האיש לבני משפחתו כשעיניו מכוסות. בבדיקה רפואית שנערכה לאחר מכן התברר כי אפו של הגבר נשבר. הפרקליטות הצבאית הגישה בנוסף בקשה למעצר הקצין עד תום ההליכים נגדו.

סנגוריו של הקצין, עורכי הדין עידן פסח ובנימין קוזניץ, אמרו בתגובה להגשת כתב האישום, כי "בשלב זה טרם למדנו את כלל חומר הראיות בתיק. יחד עם זאת, מהחומר שלמדנו עד עתה עולה בבירור תמונה לפיה המתלונן הוא זה שתקף את הקצין במחסום, וכי פעולותיו של הקצין נועדו אך ורק לשם ריסון התקיפה מצד האזרח ומניעת הידרדרות של המצב. אין זה ברור מדוע בחרה הפרקליטות להגיש כתב אישום חמור בתיק זה בשעה שנכון היה להורות על סגירתו ללא העמדה לדין. אנו נוכיח את חפותו המלאה של הקצין בפני בית הדין הצבאי ונחשוף את מלוא האמת מאחורי תלונת הסרק שהוגשה מתוך מניעים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully