וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 25 ימי מאסר לאיש קבע שהעתיק אלפי מסמכים סודיים

30.9.2012 / 11:22

האיש הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חריגה מסמכות והתנהגות שאינה הולמת. עורך דינו ביקש להקל בעונשו. "מדובר בפרשה רגישה מאוד שמרשי מעוניין לשים מאחוריו"

איש קבע מממר"ם, יחידת התקשוב הסודית בצה"ל, שהואשם כי העתיק בניגוד לנהלים למחשבו האישי אלפי מסמכים סודיים, הורשע במסגרת הסדר טיעון ונשלח לכלא ל-25 ימי מאסר בפועל בלבד. בנוסף, נגזרו עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי ונקבע במסגרת ההסדר כי הוא יישלם קנס בסך 5,000 שקלים, ויורד לדרגת סמל.

הנאשם הורשע בעבירה של חריגה מסמכות ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת, לאחר שהעתיק מסמכים ברמת סיווג '"סודי ביותר". מכתב האישום המתוקן שהוגש נגדו בעקבות הסדר טיעון שהשיג עורך הדין בני קוזניץ, עולה כי בחודש יולי 2011, חיבר את מחשבו שהיה מחובר לרשת הצבאית למחשב אזרחי ביחידה שהיה מחובר לרשת אזרחית.

"למרשי מעולם לא היתה כוונה לפגוע בביטחון המדינה"

לאחר מכן, העתיק מידע מסווג ממנו למספר תקליטורים והוציאם אל מחוץ ליחידה. המידע נתפס בביתו על מחשבו האזרחי. "חשיפה של התיקיה שהייתה על מחשבו האישי הייתה עלולה להביא לפגיעה בביטחון המדינה שכן מדובר במסמכים מסווגים ברמה שמורה ביותר וכל זאת שהנגד משרת ביחידת ממר"ם בתפקיד שהיה מופקד על אבטחת המידע".

בחקירתו במצ"ח הודה איש הקבע במיוחס לו. עו"ד קוזניץ ביקש מבית הדין הצבאי להתחשב במצבו שכן הוא אב לילדה ורעייתו בחודשים היריון מתקדמים, ובשל החקירה הפלילית הוא הודח משירות קבע. עוד ציין עורך הדין כי עד כה הוא לא הצליח להשתלב בשוק העבודה. מעשיו הוגדרו על ידי בית הדין הצבאי כ"חמורים", אך בשל פיטוריו ומצבו המשפחתי הוחלט לקבל את הסדר הטיעון ולגזור עליו עונש קל באופן יחסי.

"כפי שטענו מלכתחילה, למרשי מעולם לא היתה כוונה לפגוע בביטחון המדינה, טענה שהתקבלה על יד הפרקליטות הצבאית ובית הדין הצבאי", הסביר עורך הדין קוזניץ. "מדובר בפרשה רגישה מאוד שמרשי מעוניין לשים מאחוריו ולהתחיל בדרך חדשה".

איש קבע מממר”ם נאשם בפגיעה בביטחון המדינה

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully