וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילי צה"ל מכים עיתונאים פלסטינים באלות

יהושע בריינר

19.8.2012 / 0:10

העיתונאים, שהגיעו להפגנה השבועית בכפר קדום, הותקפו על ידי החיילים, זאת על אף שלא השתתפו בהפרות סדר. דובר צה"ל: "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג"

צילום: סרטון שהועלה ליוטיוב, עריכה: אמיר קוטיגרו

חיילים היכו שלשום (שישי) באלות עיתונאים פלסטינים בכפר קדום שבשומרון, זאת על אף שאלה לא היו מעורבים כלל בהפרת סדר. האירוע נתפס בעדשת המצלמה של פעילים במהלך ההפגנות הקבועות המתקיימות בהשתתפות פעילי שמאל ופלסטינים מדי יום שישי בכפר.

בסרטון שצילמו הפעילים נראית קבוצה של עיתונאים פלסטינים הולכים בצד הרחוב בכפר, לובשים בגדים עליהם נכתב באנגלית המילה "עיתונות" על מנת לבדל אותם ממפגינים אחרים ומחזיקים במצלמות. למקום מגיעים שני ג'יפים של צה"ל, מהם יורדים חיילים חמושים באלות עץ.

בהמשך הסרטון, נראים החיילים ניגשים לעיתונאים, צועקים אליהם "בואו לפה", ואומרים לאחד מהם לעמוד במקום תוך שהם מאיימים עליו באלה. בשלב זה, מסיבה שאיננה ברורה, מתחילים החיילים להכות את אחד העיתונאים האחרים באלה.

דובר צה"ל: הנושא יתוחקר

העיתונאי, שלובש גם שכפ"ץ עם הכיתוב עיתונות וכן מסכת אב"כ בשל השימוש הנפוץ בהפגנות בגז מדמיע, נלקח מהמקום על ידי אחד החיילים. כעבור כמה שניות, חייל אחר מכה באלה עיתונאי אחר ברגלו וזה בתגובה זועק מכאבים.

מדובר צה"ל נמסר כי "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג. עם קבלת הסרטון, הנושא יתוחקר ע"י המפקדים".

השימוש באלות בקרב הכוחות הוא חריג יחסית בנוף ביהודה ושומרון. האירוע תועד במסגרת ההפגנה השבועית של הפלסטינים בכפר קדום שמדרום לשכם, על רקע סגירת כביש המוביל מהכפר אל העיר הפלסטינית. הכביש, העובר בהתנחלות קדומים הסמוכה, נסגר בהנחיה של אלוף הפיקוד בעקבות המצב הביטחוני.

בשנים האחרונות, מקיימים הפלסטינים מדי יום שישי הפגנות, לעיתים אלימות, בסיוע ארגונים בינלאומיים, בדרישה לפתוח את הכביש במקום. בעבר אף השתמשו בצה"ל בכלב תקיפה במהלך אחת הפגנות, שבסיומה ננשך אחד הפלסטינים. בעקבות כך הוחלט בצה"ל להפסיק את השימוש בכלבים נגד הפרות סדר.

(עדכון ראשון - 21:00)

עוד בנושא
פלסטיני נפצע מנשיכת כלב צה"לי בגדה - ונעצר
תיעוד: מתנחלים ירו אל פלסטינים, חיילים עמדו מנגד


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully