וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש חוזר לצה"ל: ימונה לסגן מפקד חזית העומק

10.2.2012 / 0:03

הפתעה בצמרת צה"ל: הרמטכ"ל החליט להחזיר לשירות את תא"ל גל הירש שפרש בעקבות חטיפות החיילים בגבול לבנון ומלחמת לבנון השנייה. הירש ימונה לתפקיד סגן מפקד חזית העומק

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, החליט להחזיר לשירות צבאי את תא"ל במיל' גל הירש, ומינה אותו לתפקיד סגן מפקד חזית העומק שתטפל בהברחות אמצעי לחימה מהמזרח התיכון לרצועת עזה ובמבצעים מיוחדים הרחק מגבולות מדינת ישראל.

תא"ל הירש צמח בחטיבת הצנחנים ומילא שורה ארוכה של תפקידים. מאוחר יותר התמנה לסגנו של גנץ ביחידת שלדג, קצין המבצעים של פיקוד מרכז, מפקד חטיבת בנימין והיה אחד מהוגי מבצע חומת מגן. עוד כיהן הירש כמפקד בה"ד 1, ובתפקידו האחרון מונה למפקד עוצבת הגליל.

תחת פיקודו נחטפו החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, וועדת האלוף במיל' דורון אלמוג הטילה עליו אחריות למקרים, למרות שמממצאי התחקירים ומתכתובות אישיות בתוך הפיקוד התריע תא"ל הירש על המצב לאורך הגבול והעריך כי תהיה חטיפה. בעקבות מסקנות הוועדה, נמתחה ביקורת על התנהלותו כמפקד האוגדה במהלך המלחמה. אחד הקצינים שעמד לימינו ומתח ביקורת על ועדת אלמוג היה רא"ל בני גנץ, שכיהן באותם ימים כמפקד זרוע היבשה. רא"ל גנץ אמר בשיחות סגורות כי מסקנות ועדת אלמוג גורמות עוול גדול לתא"ל הירש.

"סגירת מעגל"

למרות לחצים שהופעלו בצמרת צה"ל הוחלט כי הירש יפרוש מצה"ל, ועם פרישתו שקד על כתיבת ספר בו גולל את סיפורו האישי כלוחם ומפקד מתחילת שירותו בצה"ל ועד לתפקיד מפקד עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. בספר מתח הירש ביקורת על המודיעין וקצינים בכירים בצה"ל שהפנו לו עורף. למרות ביקורת של המשפחות השכולות ממלחמת לבנון השנייה, נהג גל הירש להגיע מדי שנה להר הרצל כדי לכבד את זכר הנופלים. בהמשך הקים חברה לייעוץ ביטחוני שהצליחה לשגשג בארץ ובעולם.

גורם צבאי אמר לוואלה! חדשות כי חזרתו של תא"ל הירש לצה"ל "מסמלת סגירת מעגל, ולא מן הנמנע שנראה אותו מתקדם לדרגת אלוף מאחר ובני גנץ זוקף לו זכויות רבות".

עוד בנושא
"הדרג הצבאי הבכיר נטש את הלוחמים במלחמת לבנון השנייה"
"הירש מנסה להסתתר מאחורי עמדת הש"ג"


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully