וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים להורי ילדה פלסטינית שצה"ל אחראי למותה

גלעד גרוסמן

25.9.2011 / 17:10

עביר עראמין בת ה-10 נהרגה בבית ספרה בכפר ענתא ב-2007. לטענת המשפחה, היה זה כדור גומי שירה שוטר מג"ב שהרג את הילדה, אולם בג"ץ לא התיר להגיש כתב אישום נגד השוטר. הפיצוי התקבל בהליך אזרחי

הורי הילדה עביר עראמין, שמתה בכפר ענתא במזרח ירושלים, יקבלו פיצוי ממשרד הביטחון בסך של כ-1.5 מיליון שקלים, כך קבע היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בירושלים.

עראמין נהרגה כאשר עמדה בבית ספר בכפר בינואר 2007, בשעה ששוטרי משמר הגבול שנסעו בכביש הסמוך ירו כדורי גומי. ביולי 2007 הפרקליטות סגרה את תיק חקירת מותה ללא כתבי אישום, בטענה כי לא ניתן לקבוע אם הילדה נהרגה מכדור הגומי, או מאבנים שיודו במקום על ידי צעירי הכפר. עם זאת, קבעו השופטים כי הרשויות התרשלו בכך שהתעכבו בחקירת המקרה.

עתירה נגד החלטת פרקליטות המדינה לסגור את תיק עביר עראמין. גדעון צנטנר
השופטים קבעו כי הרשויות התרשלו בחקירת המקרה. עביר עראמין/גדעון צנטנר

ביוני 2008 הגישו הוריה של עראמין, באמצעות ארגון זכויות האדם "יש דין", עתירה לבג"ץ בבקשה כי יורה ליועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום בעוון הריגה נגד שוטר מג"ב, שעל פי החשד ירה כדורי גומי וכנראה גרם למותה של עראמין. לפני כחודשיים דחה בג"ץ את עתירתם.

במקביל, תבעו הוריה של הילדה את משרד הביטחון בהליך אזרחי. בפסיקתה, קבעה השופטת אורית אפעל גבאי, כי הורי הילדה יפוצו בין השאר בגין הוצאות הלווייתה, ההשתכרות העתידית של הילדה בשנות עבודתה, ופיצויים בגין כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים בסך של כמעט מיליון שקלים, "סכום זה מביא בחשבון ‫את האופן בו נגרם מותה של המנוחה, גילה הצעיר במותה ונסיבות המקרה". ‬ ‬

חיים ארליך, מנכ"ל ארגון זכויות האדם יש דין, הגיב לפסיקה ואמר כי "לאחר כישלונן של רשויות אכיפת החוק ובג"צ בהוצאת הצדק לאור, החלטת בית המשפט המחוזי מאשרת את טענות המשפחה לפיהן כוחות הביטחון של מדינת ישראל אחראים להריגתה של הילדה. הפסיקה מביאה מידה מוגבלת של חסד לפרשה עגומה זו, אשר אינו יכול לפצות על אובדן חייה. העובדה שלא נפתחה חקירה פלילית מיד לאחר האירוע במקרה כה מובהק היא תעודת עניות למערכת אכיפת החוק בשטחים, שכשלה במיצוי הדין עם האחראים".

עוד בנושא:
ילדה פלסטינית נהרגה - תיק החקירה נסגר
עתירה: לפתוח את תיק הריגת הילדה בענאתא
בג"ץ דחה בקשה לאישום בגין הריגת ילדה פלסטינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully