וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הקבלה רוחש: האם צפוי מחר תוהו ובוהו?

אלי כהנא

12.3.2003 / 13:15

בכנס שנערך אתמול בהר מירון בהשתתפות אלפי אנשים, הזהיר המקובל חיים הכהן את עם ישראל מפני צרה גדולה. הוא קרא לחשבון נפש ולתענית; עולם הקבלה בניו-יורק גועש גם הוא: מחר צפוי אירוע שיטלטל את העולם

הסיפור הזה נפתח בראשית המאה הקודמת. מעשה בסנדלר ירא שמים, פשוט הליכות ונחבא אל הכלים, שאחת לשבוע זכה לביקור מהחזון איש – גדול בתורה. כל הבריות תמהו, מה לגדול הדור ולסנדלר פשוט? לימים כשנפטר האיש, ספד לו החזון איש על קברו וסיפר כי האיש היה ראשון בל"ו צדיקים ומקובל נסתר (להבדיל ממקובל גלוי, מקובל נסתר עוסק בקבלה בהיחבא ופועל למען אנשים בלא ידיעתם).

סנדלר זה השאיר אחריו ארבע מעטפות חתומות, עם מועדים נקובים לפתיחתן. הוא השאיר את המעטפות בידי חבריו המקובלים וציווה לפתוח אותן רק במועדן. הראשונה נפתחה שבוע לפני מלחמת ששת הימים ונכתב שם כי מדינת ישראל תוקף באויבים ושתנחל ניצחון מזהיר תוך שלושה ימים.

השנייה נפתחה לאחר מלחמת יום הכיפורים ובה נכתב כי עם ישראל עבר מלחמה קשה וסבל אבדות רבות וקומתו שפופה. השלישית נפתחה בתקופת מלחמת המפרץ ונכתב בה כי נפתחה רעה על ישראל מכיוון צפון מזרח, אך הובטח כי לא תהיינה אבדות בנפש.

המעטפה הרביעית נפתחה לפני כחודש בידי מקובל שכינויו "החלבן", וקרובים לסוד אומרים כי מדובר בה על מלחמה וגאולה. המקובל "החלבן" מתגורר בגבעתיים ומוכר לאנשים רבים בסביבה. בשל הלכותיו הצנועות הוא מקבל אנשים רק פעם אחת ביום, למשך שעה. שמו בישראל – חיים עזרא הכהן פרחיה. את הסיפורים על נפלאות "החלבן" יודע לספר אסי חן – בעל מעבדה לתיקון שעונים, בן 45 מרחובות. "החלבן", מספר חן בהערצה גמורה, סייע לנשים עקרות, הקים אנשים חולים ממיטת חוליים ויש רשימה ארוכה של מכובדים ומפורסמים שנועצים בו לפני כל קבלת החלטה חשובה.

אסי חן – בוגר יחידת הצוללות לשעבר, שחזר בתשובה – סיפר לוואלה! על הכנס שנערך אתמול (יום שלישי) בהר מירון. "החלבן", האחרון מתלמידי "הסנדלר" שנותרו בחיים, אינו נוהג לשתף את ההמון באירועים בעלי נופך קבלי. אולם הפעם, בשל תוכן המכתב והסיכוי להציל נפשות בישראל ולהעניק הזדמנות אחרונה לרבים, החליט לקרוא לכנס גדול ולמסור את תוכן המכתב לכמה שיותר צופים ומאזינים.

הגיהנום, גירסת ניו-יורק

הכנס בהר מירון מהווה סמן להתרחשות וערנות ניכרת בעולם הקבלה בכלל. כתב וואלה! בניו-יורק מספר כי גם בחוגים שם ניכרת תכונה גדולה לקראת הימים הקרובים. מקובל מוכר, שמושבו בניו-יורק, סיפר לתלמידיו כי ה-13 במרץ הקרוב (מחר – יום חמישי) עתיד להיות הרה גורל. הביטוי בו השתמש כדי לתאר את הצפוי היה ALL HELL WILL BREAK LOOSE (בתרגום מילולי, הגיהנום יפרוץ ויבוא - תוהו ובוהו). אותו מקובל, אגב, התריע גם לפני ה-11 בספטמבר כי אירוע בעל השלכות יוצאות דופן עתיד להתחולל.

יותר מכך: רבי שמעון בר יוחאי אמר כבר לפני 2,000 שנה כי תקופתנו היא עידן "אוי ואשרי" – אוי למי שיחיה בו ואשרי מי שיחיה בו. "ספר הזוהר", ספר הקבלה, מדבר כולו בסמלים וברמזים ולעולם לא אומר מפורשות את הדברים. המילה "משיח", בהופיעה שם, אינה מתייחסת למשיח עצמו אלא לאירוע משמעותי או לדמות עצומת חשיבות. מכל מקום, אנשי הקבלה בניו-יורק צופים שאירוע בסדר גודל שיטלטל את העולם עתיד להתחולל מחר. אירוע זה הוא אחד מסדרה של אירועים שהראשון בהם היה הפיצוץ בכור הגרעיני בצ'רנוביל שהביא למותם של עשרות אלפים.

ושוב, בהר מירון ליד קברו של רבי יוחנן הסנדלר

תחת אותו ענן של דאגה מפני העתיד, התקבצו ובאו אתמול קרוב לאלפיים איש להר מירון, כדי לשמוע את מוצא פיו של "החלבן" – הרב חיים עזרא הכהן פרחיה. מתאר אסי חן: "הרב דיבר ברמיזות ובסמלים ולא אמר דברים ברורים. כשהוא הזכיר אפשרות של מלחמה או מצוקה גדולה לעם ישראל, הוא פרץ בבכי. הוא ביקש מהשומעים לראות בו אדם פשוט ולא לבקש ממנו לחולל נסים. הוא דרש מהקהל להתקבץ ולהתפלל כדי לשנות את רוע הגזירה. הוא לא דיבר על תוכן המעטפה, רק חזר ודרש מכל המאזינים להיזהר לנפשותיהם.

"זה היה טקס של סליחות, וכל יהודי יודע שטקס של סליחות עושים רק ביום הכיפורים, בשעה של חשבון נפש. גם העובדה שהוא ביקש לספר לכמה שיותר אנשים ולחשוף את הכנס בתקשורת – דבר נדיר אצלו – מעידה על הסכנה הגדולה שהוא צופה".

הנוכחים הדליקו נרות וקראו פרקי תהילים. החלבן ביקש בתפילתו מהקב"ה להציל את עם ישראל כשם שהצילו במצרים. המקובלים והקהל התפללו במשך שלוש שעות. הם קראו את התיקון הכללי ואחר-כך ערכו הקפות עם ספר התורה והתפללו לביאת המשיח והגאולה הקרובה.

נבואת אמת שמלמדת על עתיד נורא הממשמש ובא או אזעקת שווא, האירוע אמש בהר מירון, מעיד יותר מכל על רחשי הלב של הישראלים בימים אלה. בהווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully