וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאהל בקריית שמונה יפורק: "הנוער ייצא לרחובות"

קובי דוד

9.1.2012 / 13:14

אנשי המאהל, המתפקד כמוקד תרבותי בעיר, הגיעו למקום בבוקר בניסיון להגיע להסכם שיימנע את הפירוק, אך ללא הועיל. העירייה: המאהל הוא מטרד סביבתי והתקיימו בו פעילויות לא חוקיות

דיירי מאהל שכונת התקווה בתל אביב לא לבד: מאהל המחאה בקריית שמונה, שהצליח לשרוד במשך חצי שנה, קיבל הבוקר (שני) צו פירוק לאחר שמועצת העירייה החליטה פה אחד לפנות את פעילי המחאה מהמקום, בטענה כי המאהל מהווה מטרד סביבתי ותברואתי.

המאהל בקריית שמונה השוכן על צומת מצודות, בסמוך לקניון נחמיה, הפך לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני. מלבד הצטרפות לגל המחאות הארצי של הקיץ, הכוונה מאחורי הקמת המאהל הייתה ליצור מוקד תרבותי בעיר, לאחר שמרבית מוקדי התרבות בקריית שמונה נסגרו בשל קשיים כלכליים. עד כה, הצליחו הפעילים לשרוד במאהל גם בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד, אולם על צו הפינוי יהיה קשה להתגבר.

מחאת הדיור מתרחבת: מאהל הוקם בקריית שמונה. ג'יליס
"לא קיים עוד מוקד תרבותי כזה בעיר", המאהל בקריית שמונה/ג'יליס

"לא קיים עוד מוקד תרבותי כזה בעיר בו היינו יכולים להביע את דעתנו ולקבל אוזן קשבת לכל המצוקות", סיפר תושב העיר, אלירן פנחסוב, "המאהל הפך למוקד תרבות מרכזי שאסור לוותר עליו. חבל מאוד שבני נוער יצאו לרחובות ולא יהיה להם מה לעשות, אז יתחיל הבלגן האמיתי".

כבר משעות הבוקר המוקדמות הגיעו כ-40 פעילים על מנת לנסות להגיע להסכם הבנות עם גורמי הרשות שקבעו לפנות את המאהל, אך ללא הועיל. "אנחנו פועלים כבר תקופה ארוכה בין כותלי העיר וזוכים להצלחות לא מעטות", סיפרה דורון הר שמש, פעילה מרכזית וסטודנטית שנה ב' לעבודה סוציאלית במכללת תל-חי שנמצאת צפונית לעיר.

"אנחנו פועלים באופן חוקי ועל פי כל ההוראות של הרשות. אין כל סיבה הגיוניות לפנות אותנו. מדובר במאהל שהוקם בפריפריה והצליח לשרוד גם בתקופות הקשות", אמרה הר שמש, "זה יהיה עצוב נורא לפנות אותו. השאיפה שלנו היא להישאר כאן. לצערי, שיתוף הפעולה עם העירייה לא הניב שום דבר".

ראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה, אמר בתגובה כי "אני מסכים פה אחד עם חברי מועצת העיר שהחליטו לפנות את המאהל. נפלה החלטה נחרצת וצריך לכבד אותה".

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה, כי "מועצת העיר שהתכנסה אמש קיבלה פה אחד החלטה לפיה המאהל בצומת המצודות בקריית שמונה יפונה לאחר שמיצה עצמו, ולאחר שחברי המועצה שמעו סקירה מקציני המשטרה על הדברים שנעשים, לכאורה, כלא חוקיים במאהל בשעות הערב והלילה. יתרה מזאת, הדבר מהווה מטרד סביבתי ותברואתי. במקום שוהים מספר אנשים שלא מתגוררים בעיר ובצפון. זאת בנוסף לעובדה שבמאהל לא שוהים אנשים חסרי דיור מקריית שמונה ואנשים עם בעיות נוספות".

עוד באותו נושא
דרי מאהל התקווה: ”נילחם עד טיפת הדם האחרונה
מעצרים בהפגנה נגד פינוי מאהל התקווה בתל אביב
שלב המחאה הבא: המאהלים נאבקים על המשך קיומם

לפניות לכתב: davidkobi@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully