וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר מחיה? עוד 780 מיליון שקלים לתקציב הביטחון

פנחס וולף

21.12.2011 / 13:00

ועדת הכספים אישרה העברת הסכום מתקציבי הרווחה, השיכון ,הגנת הסביבה ועוד. משרד הביטחון לא הסביר לאן יופנה המימון וטען: התוספת אושרה מראש ולא תבוא על חשבון משרדים אחרים

עוד כסף לביטחון, פחות כסף לרווחה – ובלי לקבל הסברים מדוע. ועדת הכספים אישרה היום העברת 780 מיליון שקלים למשרד הביטחון, על חשבון תקציבי משרדי הרווחה, השיכון, תמ"ת, תיירות, תקשורת, משק המים, רשות האוכלוסין, הגנת הסביבה והוצאות פיתוח שונות. התקציב אושר לאחר דיון סוער, בעקבות סירוב האוצר לספק הסברים לבקשה. ההכרעה על השימוש בתקציב תגיע לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. בעקבות כך, תקרת ההוצאה של משרד הביטחון תגדל מ- 59.93 מיליארד שקלים ל- 60.7 מיליארד שקלים.

ח"כים, בעיקר מהאופוזיציה, קבלו על העברת תקציב נוסף כה גדול לביטחון מבלי לקבל ולו הסברים כלליים אודות הבקשה. "אני מוכן לצאת אם זה מה שיעזור לספק את המידע לוועדה", אמר ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה). "לא יתכן שמעלימים מנציגי ציבור מידע חיוני על העברות של מאות מיליוני שקלים". יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), ניסה להרגיע את הרוחות ואמר לח"כים כי "מדובר בהעברת תקציבים שנבעו מתת-ביצוע של המשרדים השונים".

הוועדה אישרה גם העברת 292 מיליון שקלים לתקציב הביצוע של הרשות לזכויות ניצולי השואה, עבור תגמולים לנכי רדיפות הנאצים. עתה ישתנה התקציב הכולל של הרשות מ- 2.92 מיליארד ל- 3.2 מיליארד שקלים. התוספת לתגמולים באה בעקבות דרישת הוועדה כולה, לאחר שזו הביעה את מחאתה לפני חודשים אחדים, בעת שהופחתו מתקציב ניצולי השואה 182 מיליון שקלים.

משרד הביטחון כינה בתגובה את הפרסומים "משוללי כל יסוד" וטען כי "הסכום שאושר היום בוועדת הכספים של הכנסת, אין מקורו בקיצוץ רוחבי. מדובר בהשלמת תקציב 2011 לו זכאית מערכת הביטחון בהתאם להחלטות הממשלה והסיכום בין משרדי האוצר והביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully