וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל השמאל שהורשע לפני שנה - זוכה מאישום זהה

גלעד גרוסמן

15.12.2011 / 16:00

יהונתן פולק הורשע לפני שנה בעבירת התקהלות אסורה ונגזרו עליו שלושה חודשי מאסר. היום זיכה אותו בית המשפט מאישום דומה; "מסר למשטרה המדביקה תווית פלילית על מחאות נגד הקונצנזוס"

שנה לאחר שנידון לשלושה חודשי מאסר בעקבות הרשעתו בעבירה של השתתפות בהתקהלות אסורה, בשל השתתפותו במחאה רכובה נגד הסגר על עזה, זוכה היום (חמישי) פעיל השמאל יהונתן פולק, יחד עם ארבעה פעילי שמאל נוספים, מאישום דומה.

בדצמבר 2010 גזר בית משפט השלום בתל אביב שלושה חודשי מאסר על פולק, בנו של השחקן יוסי פולק, לאחר שלקח חלק בהפגנה שהתקיימה בתל אביב בינואר 2008, במהלכה רכב באיטיות על אופניים, יחד עם קבוצת פעילי שמאל נוספים ברחוב בן גוריון בעיר, רכיבה אשר גרמה להפרעות בתנועה.

צעדת זכויות האדם בתל אביב. נמרוד סונדרס
"היום זו הפגנה נגד הכיבוש, מחר נגד פינוי מאחזים ומחרתיים בעד צדק חברתי". הפגנת זכויות האדם בתל אביב, החודש/נמרוד סונדרס

חודש לאחר מכן השתתפו פולק וארבעת הנאשמים האחרים בהפגנה דומה, כאשר הפעם הם יצאו על אופניהם מכיכר רבין ורכבו דרך כיכר מסריק, רחוב המלך ג'ורג' ורחוב דיזנגוף. המשטרה ליוותה את ההפגנה וקראה למפגינים לפנות את הכבישים. מנגד, פעילי השמאל טענו שהם רכבו בטור בצדו הימני של הכביש ולא חסמו את התנועה.

"איזון ראוי והעדפת חופש הביטוי"

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, הדסה נאור, קבעה בעקבות צפייה בצילומים שתיעדו את ההפגנה, כי הפעילים אמנם לא הקפידו על טור מסודר, אך צירי התנועה לא נחסמו על ידי המפגינים. השופטת נאור פסקה כי "ניתן לקבוע ללא קושי כי אכן הפריעו המפגינים להתנהלות התקינה של התנועה בשלבים שונים של התהלוכה, בעת שרכבו באיטיות", נכתב בהכרעת הדין, "אולם בשום שלב לא נצפה שהמפגינים גרמו בהתנהלותם לחסימה טוטאלית של צירי התנועה בהם רכבו, לא עצרו את רכיבתם באמצע הכביש, לא נסעו באיטיות לאורך זמן במרכז הכביש ובשום שלב לא התפרעו או נהגו באלימות".

השופטת קבעה כי באיזון שבין שמירה על הסדר הציבורי לבין שמירה על חופש המחאה, במקרה זה לא היה מקום לעצור את ההפגנה. "התהלוכה לא לוותה בהתפרעות, או התלהמות ו-ודאי שלא באלימות", כתבה השופטת. בנוסף, הבהירה השופטת כי "היום זו הפגנה ותהלוכה נגד הכיבוש, מחר תהא זו הפגנה ותהלוכה נגד פינוי מאחזים ומחרתיים תתקיים הפגנה ותהלוכה בעד צדק חברתי, איכות הסביבה או בעד כל מטרה ראויה אחרת, בעיניי המפגינים".

פרקליטת הנאשמים, עורכת הדין גבי לסקי, הגיבה לפסיקת השופטת ואמרה כי "בית המשפט עשה איזון ראוי, וקבע שיש להעדיף את חופש הביטוי על נוחיות המשתתפים בכביש". לסקי הוסיפה כי "לא כל הפגנה מהווה התנהגות פלילית. זה גם מסר חשוב למשטרה, שנוהגת להדביק תווית פלילית לכל מחאה נגד הקונצנזוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully