וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור ישלם: נשמרה זכות הטייקונים לקצץ חובות

פנחס וולף

21.11.2011 / 13:08

הצעת החוק של ח"כ שטרית נדחתה בוועדת השרים, מספר ימים אחרי בקשתו של יצחק תשובה ל"תספורת חובות". שטרית: "השוק מנוצל על ידי בעלי כוח. המבחן האמיתי – ביום רביעי בהצבעה בכנסת"

ועדת השרים לענייני חקיקה הודיעה היום (שני) כי היא מתנגדת להצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) היוצאת כנגד תופעת ה"תספורות" של הטייקונים. זאת מספר ימים אחרי הודעתו של יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, כי הוא מבקש מהציבור הסדר להחזרת חובותיו הכולל "תספורת". על פי הצעת החוק, כל בעל הון שלא עמד בחובותיו כלפי הציבור בזמן הנקוב לא יוכל לבצע גיוסים נוספים בשוק ההון. הצעת החוק אף מחמירה וקובעת כי גם אם בעל החוב יגיע להסדר דחייה עם הציבור - עדיין לא יתאפשר לו לבצע גיוס נוסף, והוא יאלץ להמתין עד לפירעון מוחלט של חובו.

ההצעה הוגשה כבר לפני פגרת הכנסת, בעקבות בקשתם של בעלי הון שונים להסדרי חוב, ביניהם לב לבייב, בני שטיינמץ, אילן בן דב, ליאון רקנאטי, אבי ורטהיים, שעיה בוימלגרין ועוד. בקשות אלה עוררו תגובות נזעמות בשוק ההון. "המערכת הפיננסית לא משרתת את מי שהיא אמורה לשרת ובממשלה לא עושים דבר בנידון", תקף שטרית. "זה מקומם לדעת כי בעלי הון מגייסים כסף מהציבור, עושים בו כעולה על רוחם תוך תשלומי ענק לעצמם ולמנהלים בחברות, ולפעמים תוך הפסדים מצטברים של החברות אותן הם מנהלים. כאשר הם נקלעים למצב קשה נוכח ניהולם הם אינם לוקחים אחריות, ומסרבים לשלם את חובם לציבור".

שטרית הוסיף ואמר כי "כשבודדים מחזיקים ב-80% מהאשראי במשק, סימן שיש בעיה. הפיקוח על שוק ההון קלוקל, ורחוק מלהיות תחת פיקוח אמיתי. השוק מנוצל לרעה על ידי אנשים בעלי כוח ואנחנו זקוקים לשינוי יסודי. המבחן האמיתי יהיה ביום רביעי כשנראה מי יתנגד בהצבעה בכנסת".

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל אמר לוואלה! חדשות בתגובה להחלטה לדחות את חוק התספורות כי "הוועדה פעלה בטפשות ובאטימות. היה עליה לקיים עוד דיון לפני ההחלטה. באופן עקרוני אני נגד קביעת כללי תספורת. כשאזרח בא לבקש תספורת אומרים לו 'לך תגדל שיער', וזה לא על סכומים בסדר גודל של עשרות מיליונים כפי שמבקשים הטייקונים. לאזרח פשוט לא יתנו לגלח גם צ'ק של מאה שקל".


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא:
תשובה מבקש מהציבור שימחל לו על חובות דלק נדל”ן
בעלי אג”ח: תשובה מבצע רכישות אבל לא מחזיר חובות
אפריקה מחלקת למנהלים בונוסים ב-6 מיליון ש’

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully