וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס לצד עיני: העסקת עובדי קבלן - לא חוקי ולא מוסרי

פנחס וולף

6.11.2011 / 23:49

יו"ר התנועה, השר אלי ישי, הורה ליו"ר סיעתו לשלוח מכתב לראשי הסיעות בכנסת, שיתמכו בחוק המבקש לאסור על גופים ממשלתיים להעסיק עובדי קבלן. "סחר בבני אדם הוא לא חוקי או מוסרי"

רוח גבית לעופר עיני ולשביתה הכללית במשק: לוואלה! חדשות נודע כי יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הורה אמש (ראשון) ליו"ר סיעתו, ח"כ אברהם מיכאלי, לשלוח מכתב לכל ראשי הסיעות בכנסת בבקשה לתמוך בהצעת החוק של ש"ס המבקשת לאסור על משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות, להעסיק עובדי קבלן. את הצעת החוק הגיש מיכאלי לפני ימים ספורים.

השביתה הכללית - כותרות אחרונות
מדריך לאזרח: אילו שירותים יושבתו מחר?
המגעים למניעת השביתה הסתיימו ללא תוצאות, בית הדין יכריע
עיני: האוצר הילך אימים על נתניהו בנושא עובדי הקבלן

שר הפנים אלי ישי בנמל התעופה בן גוריון לקראת מטס הפעילים בפרו פלסטינים, יולי 2011. אורי לנץ
מתייצב לצד עיני. השר אלי ישי/אורי לנץ

"סחר בבני אדם אינו חוקי ואינו מוסרי", כתב ישי לראשי הסיעות. "סחר בבני אדם העובדים לפרנסתם בחסות החוק, מנצל הלכה למעשה את חוסר המוסר והצדק שבהעסקת עובדים, ואף מאלץ בתשלום דמי כופר מופרזים לסוחרי עובדים. הצעת החוק החדשה תקבע נורמה מוסרית חדשה ותאסור העסקת עובדי קבלן במשרדי הממשלה ובחברות הממשלתיות תוך שמירה על הגמישות הנדרשת למערך כוח האדם הציבורי".

"האם עלו עקרונות המוסר והצדק של ישראל?"

במכתב מוזכר עוד כי "ההיגיון הכלכלי שהוביל להקמתן של החברות הפך רעיון שנוי במחלוקת לנורמה הכובשת את המשק הישראלי והופכת אלפי עובדים למועסקים בשכר רב, שכר מינימום או נחות ממנו עבור עבודתם, בעוד סוחר העובדים מרוויח מזיעת אפם. האם אלו עקרונות המוסר והצדק שלאורם ביקשנו להנהיג את מדינת ישראל?".

ביום בו צפויה להתחיל השביתה הכללית במשק, דורש ישי מחברי הכנסת להצטרף לתמיכה בהצעת החוק. "דומני כי על זכותם של העובדים להתפרנס בכבוד עבור מלאכתם, לזכות להגנות הסוציאליסטיות וליהנות מזכויות סוציאליות ראויות יש הסכמה מוחלטת, אך זו נדרסת כבר מספר שנים כתוצאה מהשתוללות של בעלי חברות שניצלו את תרדמת הכנסת והממשלה כדי להפוך את המסחר בעובדים לענף המניב רווחי עתק עבור סוחרי העובדים ופרנסת דחק לעובדים קשי היום", הוא הוסיף.

את מכתבו לראשי הסיעות הוא סיים בכך שלדבריו, "הכנסת וחבריה אינם יכולים להשלים עם הפגיעה המתמשכת בעובדי הקבלן והיעדר גבולות סבירים של רווחיות למסחר בעובדים. אי אכיפת החוק הקובע הקובע את זכויותיהם ואי עמידה בעקרונות המוסר והצדק. כל אלו מחייבים אותנו לשינוי דרמטי בתופעה המכוערת של מסחר בבני אדם לצרכי עבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אין תחבורה ציבורית, אין לימודים באוניברסיטה

בית הדין הארצי לעבודה צפוי להכריע בלילה בבקשת המדינה להוציא צווי מניעה שימנעו את השביתה הכללית מחר. נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, ניסתה קודם להביא את הצדדים, בראשות שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, לכדי פשרה - מאמץ שלא הניב פרי. בלא התערבות בית הדין, יושבת מחר בין היתר נמל התעופה בן גוריון, מערכי התחבורה הציבורית המרכזיים - לרבות "אגד", "דן" ורכבת ישראל, בתי החולים יפעלו במתכונת חירות, ולא תתקיים פעילות במוסדות להשכלה גבוהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully