וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי בישראל: "יודע מי עומד מאחורי ההכפשות"

גלעד גרוסמן

8.9.2011 / 20:04

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי נחת בארץ והתייחס לדיווחים על מעורבותו בפרשת הרפז. "צדקתי תוכח, אמרתי אמת. אני ער לפרסומים בימים האחרונים, הם חלק ממסע שנועד לפגוע בי ובמשפחתי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי נחת הערב (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון והתייחס לטענות נגדו בפרשת הרפז. "צדקתי תוכח, אמרתי אמת. אני ער לפרסומים בימים האחרונים, הן חלק ממסע שנועד לפגוע בי ובמשפחתי. אני מבין מהיכן זה מגיע ומאילו סיבות. החלטתי לא להיגרר להשמצות כדי לענות לכל השאלות", אמר אשכנזי.

פרשת הרפז - כותרות אחרונות
פנייה לנתניהו: לחקור את גבי אשכנזי בפרשת הרפז
פרשת הרפז: "גבי אשכנזי יעיד בפני מבקר המדינה"
1,500 מסרונים נשלחו מבועז הרפז לרונית אשכנזי"

"המשטרה ערכה חקירה מאוד יסודית", המשיך הרמטכ"ל לשעבר בהתייחסו לדיווחים על 1,500 מסרונים שהוחלפו בין בועז הרפז ורעייתו רונית. "העובדה שרונית עמדה בקשר עם בועז היא עובדה ידועה, אני לא יודע אם יש שם 1,500 או 500 הודעות טקסט. מי שחשב שהמטה הכללי עשה פוטש - זו טענה הזויה. פגשתי את בועז מספר פעמים כשהייתי סגן רמטכ"ל ובאזרחות אבל הוא עדיין לא מבני ביתי".

גבי אשכנזי נוחת בישראל, ספטמבר 2011. דרור עינב
נחת היישר אל הסערה התקשורתית. אשכנזי/דרור עינב

"המשטרה קבעה שגם לאשתי אין חלק בכתיבה של המסמך. שירתתי 40 שנים בצבא. לא צברתי נכסים ורכוש חוץ מיושרי. גם במקרה הזה, חד משמעית דיברתי אמת. אני יודע שמבקר המדינה עורך בדיקה מאוד יסודית והוא אמר בקולו שיבדוק את כל הטענות ולא נותר לי אלא לסמוך על זה".

"אני אותו גבי ואמשיך לומר אמת. גם אשתי התבקשה להיחקר, היא ענתה על כל השאלות ולא שמרה על זכות השתיקה. על פי בקשתה היא נבדקה בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת. אני אענה על השאלות כשאתבקש", סיכם אשכנזי.

היועץ המשפטי לממשלה סירב לבחינה חוזרת של הפרשה

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דחה הערב את הבקשה לערוך בחינה מחודשת של "פרשת הרפז", בעקבות הפרסום בערוץ הראשון בדבר החשד שהרמטכ"ל לשעבר אשכנזי שיקר בחקירותיו וכן החשיפה בדבר תחלופת המסרונים בין הרפז לבין אשתו של אשכנזי.

במכתב ששלחה עוזרתו של וינשטיין, עו"ד נעה מישור, לתנועה לאיכות השלטון, נכתב כי היועץ סבור שהמשטרה צריכה להתמקד בחקירת חשדות לעבירות פליליות. כל נושא אחר יש להעביר למבקר המדינה כדי שיבחן את ההיבטים הציבוריים הנוגעים לדבר.

"חשיפת האמת, חשובה ככל שתהא, על אופי ומידת התקינות הציבורית בהתנהלותם של גורמים במערכות הפוליטיות והצבאיות, איננה מצדיקה שימוש בכלי הפלילי - אלא אם נחצה הסף הפלילי", נכתב. עוד כתבה עו"ד מישור, כי מאמצי החקירה העלו חשד לזיוף מסמך וכוונה להשפיע על מינוי הרמטכ"ל בלבד וכי מכל חומרי החקירה לא עלו חשדות קונקרטיים נגד מעורבים אחרים.

עם זאת הבהירו במשרד היועמ"ש כי אם המבקר יגלה במהלך חקירתו חשד לביצוען של עבירות פליליות, הדברים יועברו לידי ליועץ. במכתב גם הובהר שוב כי הפרקליטות פנתה במהלך החקירה למשטרה במטרה לאתר את תוכן המסרונים שהוחלפו בין הרפז לבין רונית אשכנזי אולם המשטרה הודיעה כי לא ניתן להשיג את אותם מסרונים. "עולה איפוא, כי הטענות בהקשר זה על הסתרה או טיוח נעדרות כל בסיס", נכתב. "פרסומים על התעלמות מצד המשטרה והפרקליטות ביחס לחשדות לעבירות פליליות אחרות הם חסרי שחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully