וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר נשרף ומת במקום עבודתו, המשפחה תובעת המפעל

גלעד גרוסמן

8.9.2011 / 13:28

גבר נשרף למוות בעת שניסה לכבות שריפה שפרצה במלגזה השייכת למפעל בו עבד, לאחר ניסיון לתקן את משאבת הדלק ברכבו. כעת, המשפחה תובעת את המפעל על רשלנות: "התירו התיקון ללא פיקוח"

משפחתו של גבר שנשרף למוות בעת שניסה לכבות שריפה שאחזה במלגזה השייכת למפעל של חברת מכשור רפואי מהצפון בו עבד, תובעת מיליוני שקלים מהחברה. זאת אף שהוא היה אחראי לשריפה, שפרצה כאשר ניסה לתקן את רכבו הפרטי.

על פי התביעה, שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, הגבר, אב לשלושה ילדים, ביקש מהממונה עליו רשות לאפשר לו לתקן את משאבת הדלק של מכוניתו בשטח המפעל. הממונה הסכים, אך דרש שהעבודה תתבצע לאחר סיום יום העבודה, שנמשך 12 שעות.

עם סיום יום העבודה החלו המנוח ועובד נוסף במפעל לתקן את משאבת הדלק. השניים הניחו מיכל דלק על רצפת המלגזה, והמנוח חיבר את משאבת הדלק למצבר של המלגזה. ככל הנראה, ניצוץ שנוצר הצית את המיכל. המנוח ניסה להגן על המלגזה מהאש והרים את המיכל הבוער, אלא שאז נשמט המיכל מידיו, והדלק הבוער נשפך עליו והוא החל לעלות באש. העובד השני התיז עליו מים, ופועלים נוספים ניסו לכבות את האש באמצעות מטפים. העובד פונה לבית חולים בנהריה במצב קשה, ומשם לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מת מפצעיו.

בתביעה נטען כי המפעל והממונה התרשלו בכך שהתירו למנוח לבצע את תיקון משאבת הדלק בשטח המפעל ללא הדרכה, ללא השגחה, ללא אזהרה וללא פיקוח. עוד נטען, כי הם לא נקטו באמצעים כלשהם לוודא שהעבודה תתבצע באופן נאות, ראוי ובטיחותי. כמו כן, נטען על ידי התביעה כי לא היו אמצעי כיבוי מתאימים במקום. בנוסף, המשפחה טוענת כי לא הדריכו את המנוח כיצד לפעול כדי למנוע סכנה לאדם גם במחיר של פגיעה ברכוש המפעל. לדברי עו"ד בוסתנאי, אם המנוח לא היה מנסה למנוע את שריפת המלגזה, הוא לא היה נפגע. טרם הוגש כתב הגנה.

עוד בנושא:
שריפה במשרד החוץ בירושלים - כל העובדים פונו
שריפה פרצה בבית המשפט המחוזי בת"א, חשד לקצר חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully