וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מרגי: "ההרוג מפגיעת הגראד כן נשמע להוראות"

פנחס וולף

21.8.2011 / 10:28

השר יעקב מרגי, שבני משפחתו נפצעו ממטרח ירי הרקטות על באר שבע, מחה על אמירת גורמי הביטחון כי כל הנפגעים נפצעו כי לא שעו להנחיות. לדבריו, "ההרוג יצא מרכבו כדי לתפוס מחסה"

השר לענייני דתות, יעקב מרגי, שגיסו נפצע אמש במטח הרקטות על באר שבע ואשתו ובתו של גיסו נפצעו אף הן, סתר הבוקר (ראשון) את האמירה לפיה הישראלי נהרג והיתר נפצעו משום שלא שעו להוראות. מרגי אמר לוואלה! חדשות כי "גם ההרוג וגם בני משפחתו יצאו מרכבם כדי לתפוס מחסה לפי ההוראות ובאותו רגע הם נפגעו".

עוד על מטח ירי הרקטות בדרום:
מטח רקטות על יישובי הדרום: מוסד חינוכי נפגע
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ופצועה במצב אנוש
"התושבים שנפגעו בבאר שבע לא נשמעו להוראות"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר מיד לאחר היוודע עוצמת פגיעות ירי הרקטות לעבר באר שבע ואופקים כי "פשוט כואב הלב לראות את ההתרחשויות כשאתה יודע שאם היו נשמעים להוראות הן פשוט לא היו מתרחשות". דנינו הדגיש כי "עם כל הכבוד להיערכות המשטרה, ללא היענות הציבור אנחנו ניאלץ נסבול נפגעים. האירוע מאחוריי הוא אירוע נורא ומיותר". קצין בכיר בפיקוד העורף התייחס גם הוא להתנהגות התושבים בזמן התקיפה ואמר מוקדם יותר כי "כל הנפגעים בבאר-שבע הם סקרנים שיצאו לראות את פעולת מערכת כיפת ברזל".

באר שבע. אלברטו דנקברג
"צריכה להיות הרתעה כמו לאחר עופרת יצוקה"/אלברטו דנקברג

את הידיעה על פציעת בני משפחתו קיבל מרגי מהבת הצעירה, שניצלה בזכות העובדה שאימה סוככה עליה. כתוצאה מנפילת רקטת הגראד, נפגעה אימה של הצעירה ואחותה הגדולה נפצעה באורח קשה, הבת הצעירה שניצלה החלה להזעיק את המשפחה.

לדברי מרגי, "רמת הדיוק והפגיעה ועוצמת הנזק שהטילים גורמים גברו - המחבלים הוסיפו אלמנטים הגורמים נזק רב". כמו כן, התייחס השר לכושר ההרתעה של ישראל ביחס לחמאס. "הדבר מחייב מחשבה גם מצד האזרחים שחייבים להיות קשובים להוראות, וגם מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וצה"ל - כדי להחזיר את כושר ההרתעה של ישראל ולגרום לארגוני הטרור לחשוב האם כדאי להם להמשיך בפעילות הטרור", אמר.

בהמשך, ערך מרגי השוואה בין המצב כיום לבין יתרון ההרתעה שהשיגה ישראל, לטענתו, לאחר מבצע עופרת יצוקה: "צריכה להיות הרתעה כמו לאחר עופרת יצוקה, יש בנק מטרות שצריך לממש. אנו יודעים איך האויב חושב וצריך לבצע". עוד הוא אמר כי הוא מציע "שנשאיר את האוזן הכרויה לאויבנו בעולם לפעם אחרת, ומציע לכל מקבלי ההחלטות לעזוב את הביקורים והנימוסים ולקבל החלטות נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully