וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחאה: תכנית מענק דיור לעולים חדשים מטוניסיה

פנחס וולף

24.7.2011 / 6:02

תכניתו של אלי ישי, שמטרתה לעודד עליית יהודים ממדינות ערב "לאור גל ההפיכות", תובא היום לאישור הממשלה. טוניסיה, על רקע דיווחים אודות אירועים אנטישמיים - תשמש כפיילוט

בעקבות "אביב העמים הערבי" - גל המחאות והמהפכות בעולם הערבי, מבקש יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, להוביל תכנית להעלאת היהודים ממדינות ערב לישראל. זאת, לדבריו, בשל האיומים על האזרחים היהודים באותן מדינות. התוכנית תובא היום (ראשון) לאישור הממשלה.

ישי ביצע, בשיתוף עם הסוכנות היהודית, בדיקה אודות החסמים העיקריים בגינם נמנעת העלייה לארץ. בבדיקה התברר כי הבעיה העיקרית של העולים הפוטנציאליים היא נושא הדיור. כדי לעודד עלייה, הוחלט לתת לעולים מענק דיור. טוניסיה נבחרה לשמש כפיילוט, ויהודי המדינה יהיו הראשונים ליהנות מההטבה. הסיבה לבחירה בטוניסיה היא שהתקבלו דיווחים לאחרונה על אירועים אנטישמיים במדינה.

במקביל, הוחלט על הקמת ועדה מיוחדת, בה יהיו חברים נציגי משרדי הפנים, הקליטה והשיכון, וכן נציגי הסוכנות היהודית כדי לבחון המלצות לעידוד הגירת יהודים לישראל גם מיתר מדינות ערב. גורמים שהשתתפו בדיונים הסבירו כי "המטרה היא להרחיק את העולים מאירועי מדינות ערב".

השר ישי אמר לקראת הדיון בישיבת הממשלה כי "חובתה של מדינת ישראל לפקוח עין בזהירות הראויה למול האירועים במדינות ערב ולאפשר ליהודים למצוא אפיק אם ירצו להגיע לישראל. כל הגורמים הרלוונטים נתנו דעתם לאפשר משימה זו".

עוד באותו נושא:
סיקור מיוחד: מהומות בעולם המוסלמי
המהפכה בטוניסיה: ראש הממשלה התפטר
מאבק הדיור: אלפים מפגינים בעצרת המחאה בת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully