וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע משבר החוב: וול-סטריט נסגר בירידות

אורן פרוינד

20.7.2011 / 23:20

מגזר הטכנולוגיה הוביל הירידות בוול סטריט; יאהו ירדה ב-8%. אפל עלתה ב-3% בעקבות דו"חות; אתר הנדל"ן זילו זינק ב-79% ביום המסחר הראשון

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית על רקע חששות הקשורים לתקרת החוב של הממשל האמריקאי בעקבות ירידה מפתיעה במכירות הבתים בארה"ב. מדד S&P 500 ירד ב-0.1%; מדד דאו ג'ונס איבד 0.1%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 2.93%.

מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו בחודש שעבר ב-0.8% לקצב שנתי של 4.77 מיליון בתים - הרמה הנמוכה ביותר זה שבעה חודשים - מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. כלכלנים צפו עלייה במכירות לקצב שנתי של 4.9 מיליון לעומת מכירות של 4.81 מיליון בחודש מאי.

"חולשה רבה של הכלכלה הובילה למכירות חלשות", אמר הכלכלן הראשי של איגוד סוכני הנדל"ן, לורנס יאן, בעת פרסום הנתונים. האיגוד גם הוריד את תחזית המכירות של בתים קיימים בשנת 2011 כולה לחמישה מיליון בתים לעומת תחזית קודמת למכירות שנתיות של 5.2-5.1 מיליון בתים.

בזירת המקרו האמריקאית חלה התקדמות לקראת פשרה להעלאת תקרת החוב בקונגרס האמריקאי. קבוצת סנאטורים על מפלגתית בארה"ב הגישה אתמול הצעה שאפתנית לקונגרס שתקצץ 3.75 טריליון דולר מהתקציב האמריקאי תוך עשור. ההצעה עשויה להחיות את המגעים על העלאת תקרת החוב וקיצוץ הגירעון התקציבי, ולמנוע חדלות פירעון של ארה"ב באוגוסט, שבועיים בלבד לפני שארה"ב תגיע לתקרת החוב הנוכחית ולא תוכל לממן חובותיה. הנשיא ברק אובמה אמר כי מדובר בצעד משמעותי, וקרא למנהיגי הקונגרס להתחיל לדון בהצעה.

במקביל, אושרה אמש בבית הנבחרים האמריקאי הצעת תקציב שתצמצם באופן חריף את הוצאות הממשל, ותוסיף תיקון לחוקה האמריקאית המחייב תקציב מאוזן. הצעה זו נחשבת לסמלית בלבד, כיוון שאינה צפויה לקבל את אישור הסנאט, ואף אובמה הודיע כבר כי יטיל עליה וטו. מדובר במהלך נפוץ כאשר בית הנבחרים והסנאט אינם נמצאים בשליטת אותה מפלגה, ומשמש כאמצעי לחץ על הממשל להתפשרות בנוגע להצעות מתונות יותר.

מניית אתר שירותי הנדל"ן האמריקאי זילו (Zillow) החלה להיסחר היום בוול סטריט לאחר שביצעה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) לפי שווי של 720 מיליון דולר. זילו גייסה בהנפקה 70 מיליון דולר ממכירת 3.46 מיליון מניות במחיר של 20 דולר למניה - מעל לטווח מחיר היעד של 16-18 דולר למניה. בשבוע שעבר העלתה זילו את טווח מחיר היעד מרמה של 12-14 דולר לרמה של 16-18 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully