וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 21 בני אדם נהרגו בסדרת פיצוצים במומביי

13.7.2011 / 17:43

הפיצוצים אירעו בו-זמנית ב-3 מוקדים הומי אדם בעיר בזמן שעת השיא. "היינו בתוך המשרד כששמענו רעש אדיר. הייתה המולה רבה בחוץ", סיפר עד ראייה. אחד ממטעני הנפץ הוטמן בתוך מטריה

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: טל רזניק)

הטרור חזר למומביי? שלושה פיצוצים הרעידו אחר הצהריים (רביעי) את בירת העסקים של הודו וגרמו למותם של לפחות 21 בני אדם ולפציעתם של כ-100 נוספים – כך מסרה המשטרה המקומית. טרם נמסר מהו מקור הפיצוצים, אך דווח כי הם התרחשו כמעט בו-זמנית, כאשר שניים מהם אירעו באזור בית האופרה שבדרום העיר, בעוד שהשלישי אירע ברובע דדר שבמרכז העיר. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו.

שלושת הפיצוצים אירעו בשעת השיא ובמקומות הומי אדם. טרם ברור מספר ההרוגים והפצועים הסופי באירוע, אך סביר להניח שמספר ההרוגים עוד יעלה. דובר מטעם משרד הפנים המקומי אמר כי מוקדם לקבוע מה היה הגורם לפיצוצים: "היינו בתוך המשרד כששמענו רעש אדיר. הייתה המולה רבה בחוץ, אנחנו יכולים לראות משאיות כיבוי שלקחו שתיים או שלוש גופות", סיפר ג'סרג' ג'יין, עד ראייה שנכח במקום לרשת CNN-IBN. מפקד המשטרה המקומית סיפר כי אחד הפיצוצים, שאירע בזווארי בזאר שבדרום, נגרם כתוצאה ממטען נפץ שהוטמן בתוך מטריה.

שלושה פיצוצים בעיר מומבאי בהודו, יולי 2011. AP
שלושת הפיצוצים אירעו בשעת השיא ובמקומות הומי אדם. זירת הפיגוע, לפני זמן קצר/AP

גורמים רשמיים בהודו טוענים כי קבוצות פקיסטניות מכשירות מורדים שיוציאו לפועל מתקפות טרור נגד הודו, טענה שנדחתה על ידי פקיסטן. כמו כן, במדינה פעילות גם קבוצות מורדים חמושות שהוציאו לפועל בעבר מתקפות על ערים גדולות.

מתקפת הטרור החזירה את תושבי מומביי לנובמבר 2008 אז אירעה מתקפת טרור דומה בה נהרגו 166 בני אדם. המתקפה החלה ב-26 בנובמבר וארכה ארבעה ימים. עשרה מחבלים‏‏ חמושים ברובים, רימוני יד וחומרי נפץ תקפו כמעט בו-זמנית עשרה יעדים בדרום העיר, הרגו אזרחים ולקחו בני ערובה.

בין היעדים העיקריים שהותקפו היו מלון הטאג' מאהל, מלון אוברוי טריידנט וגם בית חב"ד, בו התבצרו מספר מחבלים שלקחו את תושבי המקום כבני ערובה. צבא הודו השתלט על הבית לאחר יומיים והצליח לחסל את המחבלים, אך במקום התגלו גופותיהם של שישה מבאי הבית, ובהם מנהלי המקום - בני הזוג גבריאל ורבקה הולצברג.

כוחות מיוחדים ללוחמה בטרור הצליחו לבסוף להרוג תשעה מן המחבלים וללכוד אחד מהם. בחקירתו הודה המחבל שנלכד בחברות בארגון הטרור הפקיסטני-איסלמי "לשקאר א-טייבה" הקשור לארגון הטרור העולמי אל-קאעדה, וציין כי תכנון המתקפה נמשך כשנה וחצי.

עוד באותו נושא:
מומביי: יעד לפיגועי טרור על רקע עדתי
סיקור מיוחד: מתקפת הטרור במומביי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully