וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אביו של פולארד גוסס, שחררו אותו לביקור"

פנחס וולף

12.6.2011 / 0:12

משפחת פולארד פנתה לרשויות בארה"ב בבקשה שישחררו את המרגל לבקר את אביו הנמצא על ערש דווי בבית החולים. "הימנעות מהמינימום ההומניטרי הזה איננה נתפסת בלב אנוש"

משפחתו של ג'ונתן פולארד, המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית ביקשה אמש (שבת) מהרשויות האמריקאיות לאפשר לבנו לבקר את אביו המאושפז בבית החולים בשל זיהום בדמו - כך מסרה המשפחה. לדברי מקורבים למשפחה, רופאיו חוששים שלא יצליח לשרוד עוד יום. פולארד כלוא בארצות הברית מאז שנת 1985, לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל ונגזר עליו מאסר עולם ללא אפשרות של חנינה. נושא שחרורו של פולארד הועלה בפגישות רבות בין מנהיגי ישראל וארה"ב לאורך השנים כשלאחרונה פנה הנשיא שמעון פרס לנשיא האמריקאי ברק אובמה בבקשה לשחרר את המרגל.

"מוריס חיכה 26 שנה ולרגע לא איבד תקווה שיזכה לראות את ג'ונתן חופשי בטרם ילך לעולמו", אמרו בני משפחת פולארד. "כיצד ניתן להעלות על הדעת שהוא לא יזכה לפחות לראותו לידו ברגעיו האחרונים - בייחוד כעת, לאחר שבכירים אמריקנים רבים כל כך קבעו שהמשך מאסרו של יהונתן מהווה עוול, הימנעות מהמינימום ההומניטרי הזה פשוט איננה נתפסת בלב אנוש", הוסיפו בני המשפחה.

בתוך כך, גם ה"וועד למען פולארד" התגייס וקרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולנשיא המדינה, שמעון פרס, לפנות מיידית לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ולבקש את התערבותו המיידית, "על מנת למנוע מצב שבו אביו של ג'ונתן הולך לעולמו מבלי לזכות לראותו עומד ליד מיטתו". בנוסף אמרו בארגון, "אנו קוראים לארגונים היהודיים בארצות הברית, לשרים, ליו"ר האופוזיציה ולכל מי שבידו לפעול לעשות הכל למען מטרה זו".

לפני כחודשיים קיבל המאבק לשחרורו של פולארד רוח גבית דווקא מצד הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין, שהתמודד לנשיאות ארצות הברית מול הנשיא המכהן ברק אובמה, שהצהיר כי הוא תומך בשחרורו של המרגל ג'ונתן פולארד. הדברים נאמרו בשיחת טלפון בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מקיין התנגד בעבר לשחרורו של פולארד ולאחרונה שינה את עמדותיו. הבעת התמיכה הגיעה ככל הנראה בעקבות המכתב הפומבי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח לנשיא אובמה, בבקשה לשחרר את המרגל. "אמשיך במאמציי לקדם את שחרור פולארד", אמר נתניהו בתגובה לדברים.

מקיין מצטרף לשורת בכירים בממשל האמריקאי בעבר ובהווה שהביעו את תמיכתם בשחרור - ביניהם גם זוכה פרס נובל לשלום, ד"ר הנרי קיסנג'ר, מי שכיהן כמזכיר המדינה תחת הנשיא פורד וכיועץ לביטחון לאומי שיצא השבוע בקריאה לשחרר את פולארד.

עוד על המאמצים לשחרור פולארד:
הנשיא פרס: ביקשתי מאובמה חנינה לפולארד
תמיכה נוספת: ג'ון מקיין קורא לשחרור פולארד

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully