וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת מג'דל שמס: "ירי של חייל הצית המהומות"

יהושע בריינר ויוסי מדריסוביץ'

5.6.2011 / 21:04

בתום שעה ארוכה הצליחו נכבדי מג'דל שמס להרגיע את התושבים שהשליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון. ראש המועצה טוען: "זה היה אקט של תגובה לירי של רימון לעבר התושבים"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק)

ראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סאלח, טען הערב (ראשון) כי האבנים שהשליכו מוקדם יותר תושבי הכפר לעבר כוחות צה"ל ששוהים באזור, היוו אקט של תגובה לירי של רימון הלם מצדו של "חייל צה"ל או שוטר" לעבר התושבים. לאחר שהחל יידוי האבנים, ירו כוחות הביטחון רימוני גז לעבר המפגינים. נכבדי הכפר הצליחו להרגיע את הרוחות לאחר למעלה משעה, אולם כמה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי.

התפרעויות יום הנכסה במג'דל שמס בגבול סוריה, מאי 2011. שלומי גבאי
כמה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי/שלומי גבאי

ראש מועצת מג'דל שמס אבו סאלח אמר לוואלה! חדשות כי "אני רואה ששידרו בטלוויזיה תמונות שמהן עלה כי תושבים במג'דל שמס תקפו את חיילי צה"ל, אבל המידע הזה לא נכון. מה שקרה זה שהייתה יוזמה לא אחראית של שוטר או חייל שירה רימון הלם לעבר התושבים וזה מה שהבעיר את המצב וגרם לכך שהצעירים יגיבו. התושבים הגיעו לשם מתוך סקרנות ולא הייתה כוונה לבוא ולהתערב".

לדברי אבו סאלח, כוחות הביטחון לא מסרו לו דיווח על ירי רימון ההלם. "גם הצבא וגם המשטרה עסוקים בלהגן על הגבול והם עושים עבודה מקצועית. אנחנו מאוד מעריכים את זה. הקשר השוטף לא מתבצע ולא קיבלנו דיווח על מה שקרה. מה שמעניין אותנו זה שהעסק שם נרגע". אחרי שבצד הישראלי של הגבול הופר השקט רק לקראת ערב, ציין ראש המועצה כי "לא היה ולא יהיה לנו קשר עם המפגינים בצד הסורי. זה מהלך חד-צדדי שלא תואם בעבר". בנוגע להיערכות המועצה מבעוד מועד סיפר ראש המועצה כי "מטה החירום של המועצה שמורכב ממנהלי אגפים במועצה, ניסה לסייע למערכת הביטחון ונתנו מענה עבור כל מה שמתפתח וכדי להרגיע את המצב".

בתוך כך, לפי דיווחי סוכנות הידיעות בדמשק, מניין ההרוגים מצדו הסורי של הגבול באירועי "יום הנכסה" עומד על 20. עוד דווח כי מספר הפצועים עומד על למעלה מ-280, חלקם במצב אנוש. עוד דווח כי המפגינים הפלסטינים בצד הסורי הדליקו מדורות ב"גבעת הצעקות" וחלקם נמצאים סמוך לגדר הגבול.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully