וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: רה"מ לא ייחקר על עבירה שביצע בעבר

15.5.2011 / 21:16

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת ח"כ רונית תירוש, לפיה תאסר חקירת ראש ממשלה על עבירות שביצע לכאורה טרם כהונתו, להוציא עבירות כמו אונס או רצח. תירוש: "רעידת אדמה בשיטת המשטר"

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש (קדימה), המבקשת למנוע חקירת ראש ממשלה מכהן על עבירות שבוצעו לכאורה טרם כהונתו, מלבד עבירות מסוג פשע כגון אונס ורצח. הצעת החוק קובעת עוד כי אם היועץ המשפטי לממשלה יבקש לחקור את ראש הממשלה על עבירות פחות חמורות שביצע לכאורה לפני כהונתו, ניתן יהיה לחקור אותו רק לאחר שיסיים את תפקידו. עם זאת, תקופת כהונתו לא תיחשב לנושא התיישנות העבירה.

ח"כ תירוש אמרה בתגובה לאישור ההצעה כי היא "מברכת את הממשלה על אישור החוק. זוהי רעידת אדמה בשיטת המשטר בישראל שתחזק את ראש הממשלה שייבחר וכתוצאה ממנו את המשטר כולו".

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי המצב הנוכחי, בו לא קיימת הגבלה על חקירת ראש ממשלה, "הופך את רה"מ לשבוי בידי רשויות החקירה, דבר המאלץ אותו לחלק את זמנו היקר בין ניהול ענייני המדינה לבין ניהול המערכה להוכחת חפותו. הלכה למעשה מתעורר החשש, שראש הממשלה עלול לקבל החלטות גורליות והרות גורל למדינה באופן חפוז ובלתי מבוקר, ולו רק בשל העובדה כי החקירות הרבות גוזלות את זמנו, מרצו ותשומת ליבו מניהול ענייני המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully