וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: חמינאי נתן לאחמדינג'ד אולטימטום

8.5.2011 / 8:01

לפי דיווחים בטהרן, המנהיג הרוחני העליון עלי חמינאי, הציג לנשיא מחמוד אחמדינג'ד אולטימטום: החזר את שר המודיעין לתפקידו או הגש את התפטרותך

בהמשך לדיווחים על עימות בין המנהיג הרוחני באירן, האייתוללה עלי חמינאי, לבין הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, שפרץ על רקע החלטתו של אחמדינג'ד לפטר את שר המודיעין חיידר מסלחי, מפרסמים הבוקר (ראשון) מספר אתרי חדשות במדינה תמליל של שיחה קצרה שנערכה בין השניים. על פי הדיווחים, חמינאי הורה בשיחה לאחמדינג'ד להשיב את מסלחי לתפקידו, או שנשיא אירן עצמו ייאלץ להגיש את התפטרותו.

חבר מועצת השורא באירן, ארא טהראווי, המשמש גם כיועצו של הנשיא האירני, אמר בקטע וידאו ששודר באותם אתרי חדשות אירנים כי בפגישה החשאית בין חמינאי לאחמדינג'ד שארכה שעתיים וחצי, "אמר חמינאי לאחמדינג'ד שעומדות בפניו שתי אפשרויות: להשאיר את מסלחי בתפקידו או להגיש את התפטרותו מתפקיד נשיא המדינה תוך ימים".

על פי הדיווח, אחמדינג'ד שאל את חמינאי אם האחרון יקבל את התפטרותו אם אכן יגיש כזו. "כן, אקבל אותה. אני נותן לך כמה ימים לחשוב על הנושא הזה", אמר, על פי הדיווח, המנהיג הרוחני. החוק באירן, אגב, אינו מעניק לחמינאי שום זכות להתערב במינויים ממשלתיים אולם על פי חוקים בלתי כתובים, חמינאי נוהג להורות לנשיא את מי למנות ולאחמדינג'ד אסור להתנגד לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully