ממחקר שערכה הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה), שהשווה בין תלמידי כיתות ה' ו-ח' ילידי הארץ לבין תלמידי אותן כיתות ילידי אתיופיה או בנים ליוצאי אתיופיה, עולה כי ישנם פערים גדולים בהישגים הלימודיים בין שתי הקבוצות בכלל מקצועות המיצ"ב, כלומר - במתמטיקה, אנגלית, לשון ומדע. הפרטים המלאים של המחקר המלא יפורסמו בזמן הקרוב.
למרות ששתי קבוצות התלמידים זוכים לתנאים דומים בסביבה החברתית והאקלים הבית-ספרי, נמצאו פערים בנושאים ספציפיים בין האוכלוסיות. כך למשל, תלמידים יוצאי אתיופיה מדווחים יותר על הערות גזעניות להן הם חשופים בבית הספר מצד תלמידים אחרים, על פחות הסתייעות בשיעורים פרטיים ועל השקעת זמן רב יותר בהכנת שיעורי בית.
משרד החינוך מוביל במהלך השנתיים האחרונות מדיניות לצמצום פערים במערכת החינוך, ובכלל זה צמצום פערים בין אוכלוסיית העולים יוצאי הקהילה האתיופית, החל מהגיל הרך לבין שאר התלמידים. בהתאם לכך, מפעיל המשרד, כבר משנת הלימודים הקודמת, תוכנית חומש המתמקדת בקידום ההישגים הלימודיים של תלמידי יוצאי הקהילה האתיופית. המשרד הקצה לטובת התוכנית כ-20 מיליון שקלים בשנת הלימודים הנוכחית, ועוד 20 מיליון שקלים יוקצו למטרה זו בשנת הלימודים הבאה.
מחקר: הישגים לימודיים נמוכים ליוצאי אתיופיה
3.4.2011 / 18:19