וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע בבקעה: מחבל תקף חייל ונורה ברגליו

יהושע בריינר ואריאל נוי

25.3.2011 / 8:45

יומיים לאחר הפיגוע בי-ם, תקף מחבל פלסטיני חייל צה"ל סמוך למושב תומר בבקעת הירדן. החייל נפצע בינוני ואילו הפלסטיני נורה על ידי שוטרים שהיו במקום ונפצע אף הוא באורח בינוני

חייל צה"ל נפצע הבוקר (שישי) באורח בינוני, לאחר שמחבל פלסטיני ניסה לחטוף את נשקו ואף תקף אותו באבן בכביש 90 סמוך למושב תומר בבקעת הירדן. שוטרים ממחוז ש"י שהיו במקום הספיקו לירות בפלסטיני ופצעו אותו באורח בינוני. דובר מד"א זכי הלר, מסר כי "פרמדיקים של מד"א ממרחב גלבוע העניקו לפצועים טיפול ראשוני בשטח".

מחקירה ראשונית עולה כי החייל שהה באזור עם נשקו, אולם המחסנית נותרה בתיקו בטרמפיאדה סמוכה. במשטרה מעריכים כי מדובר בניסיון חטיפת נשק. אליעזר לוי, תושב מעלה אפרים שהיה עד ראייה לתקרית סיפר לוואלה! חדשות כי "נסעתי בכביש 90 ולאחר שעברתי את מושב תומר ראיתי פלסטיני עם אבן בידו, שתוקף חייל צה"ל בצורה קשה. שוטר שעבר במקום רץ לכיוון האירוע והותקף אף הוא על ידי הפלסטיני. הפלסטיני אחז באבן גדולה והיה בהתקף זעם, ממש באטרף".

עד הראייה הוסיף כי "השוטר שלף בקור רוח את האקדח וירה לעבר הפלסטיני שני כדורים ברגל. למרות שהמחבל היה על הרצפה, הוא החל לקלל ולצעוק. מיד ניגשתי לחייל שנפגע בראשו ועם החולצה שלי עצרתי לו את הדימום. האירוע החל למעשה כבר בעמדת הש"ג בכניסה לתומר, אז החל הפלסטיני לתקוף את החייל. זה ממש נס שהשוטר הגיע ופעל בקור רוח, אחרת הפלסטיני היה שובר לחייל את הראש".

במשטרת ישראל שיבחו את תפקודו של השוטר, ואמרו כי מנע ניסיון חטיפת נשק ופגיעה חמורה יותר בחייל. "השוטר פעל בנחישות, תוך חתירה למגע ובזכות תגובתו המהירה הביא לסיום האירוע", נמסר.

התקרית בבקעת הירדן מתרחשת יומיים לאחר שמטען חבלה התפוצץ בירושלים. בפיגוע בבירה נהרגה תיירת מבריטניה ונפצעו 65 בני אדם. פיצוץ המטען אירע בתא טלפון ציבורי, סמוך לאוטובוס שעבר מול בנייני האומה ברחוב שז"ר בירושלים. החקירה הראשונית העלתה כי המטען הוטמן במזוודת "טרולי", סמוך לתחנת האוטובוס של קו 74.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully