וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: מתנחלים תקפו פלסטינים ברחבי הגדה

יהושע בריינר וניר יהב

13.3.2011 / 1:32

לאחר שמחבלים רצחו את חמשת בני משפחת פוגל בהתנחלות איתמר, נרשמו מספר מקרים בהם תקפו מתנחלים תושבים פלסטינים. בבית אומר יידו כ-50 מתנחלים אבנים לעבר בתי פלסטינים

מתנחלים ביצעו אמש (שבת) שורה של תקיפות נגד פלסטינים, ככל הנראה בתגובה לפיגוע בו נרצחו חמישה בני משפחת פוגל בהתנחלות איתמר בלילה שלפני כן. כ-50 מתנחלים יידו אבנים לעבר בתים וחנויות פלסטיניות בכפר בית אומר, צפונית לחברון. מספר שמשות וחלונות במקום נופצו, וכוחות הביטחון עיכבו מספר מפגינים לחקירה. במקביל, נרשמה עלייה משמעותית במספר ידויי האבנים מכיוון הכפר אל עבר כלי רכב ישראליים.

בנוסף נטרל כוח משטרה בלון גז שהוטמן במחצבה סמוך לשכם. נבדק החשד שמתנחלים עומדים מאחורי הצבת בלון הגז. הכוח השתלט על אש שיצא מהמבנה ופינה את הבלון. כמו כו דווח על פלסטינים שהציתו סוכה של פלסטינים סמוך לחווארה.

במקביל דיווחו פלסטינים כי מתנחלים תקפו מכוניות בבית לחם ופצעו חמישה מבני משפחת אבו עכר. "200 מתנחלים נשאו סכינים ונשק ותקפו כלי רכב בכביש ירושלים-חברון. הם תקפו אותנו כששבנו לביתנו בבית לחם. הם רגמו את הרכב שלנו באבנים, שברו את הזכוכית ופצעו כמה מאתנו. נהג המכונית נפצע באורח קשה מאוד", סיפר אחד מבני המשפחה לסוכנות הידיעות "מען". גם באזור חברון דיווחו פלסטינים על כך שמתנחלים הציתו מכוניות באזור תל ארמידה, והשליכו אבנים על פלסטינים באזור בית אומר ומחנה הפליטים אל-ערוב.

ארגון בצלם מסר כי על פי דיוחים של תושבים בכפר חווארה הסמוך שכם, מתנחלים שנמצאים בחלק הצפוני של הכפר יידו אבנים לעבר הבתים. התושבים מסרו כי הם מסתגרים בבתים מחשש שייפגעו על ידי המתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully