וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: שר ישראלי יבקר את ג'ונתן פולארד בכלאו

8.3.2011 / 20:16

בפעם הראשונה מאז נכלא, אישרו הרשויות בארה"ב לשר ישראלי לבקר את המרגל ג'ונתן פולארד בכלאו. השר משה כחלון צפוי לבקרו ביום רביעי הבא אך לא ברור אם יעביר לו מסר מרה"מ נתניהו

רשויות ארה"ב נענו לבקשת שר התקשורת והרווחה, משה כחלון, לבקר את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד בכלא האמריקאי. כחלון יטוס לארצות הברית בשבוע הבא, והוא צפוי לבקר את המרגל הכלוא ביום רביעי. כחלון יהיה השר הישראלי הראשון מזה שנים שייבקר את פולארד ועדיין לא ברור אם יעביר לו מסר מראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתוך כך, גורמים מדיניים התייחסו היום (שלישי) לתמיכה ההולכת וגוברת של בכירים אמריקאים לשעבר בשחרורו של פולארד מהכלא. לדבריהם, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמנם לא השיב עדיין למכתבו הפומבי של נתניהו בנושא, אך מאז פרסום המכתב התייצבה שורה ארוכה של אישים הקוראים לשחרורו. האחרון שבהם הוא מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, ששלח אתמול מכתב לאובמה, הקורא לשחרר את פולארד.

לדברי הגורמים, "המגמה הזאת צוברת תאוצה. מדובר בהתפתחות חיובית מאוד. אין ספק שבראיה לאחור, המכתב של ראש הממשלה פתח פתח לאמירות ציבוריות, כפי שנשמעות לאחרונה".

עם זאת גורמים המקורבים למשפחת פולארד הביעו חשש שהביקור של השר כחלון עלול להתבטל ברגע האחרון, בשל מצבו הבריאותי של פולארד. לדבריהם, "ג'ונתן אושפז לאחרונה מספר פעמים, ואף נותח". רעייתו של פולארד, אסתר, הביעה לאחרונה אף חשש לחייו. "אני מפחדת שבמצבו הגופני, כל ההתקדמות עוד עלולה לרדת לטמיון", אמרה. "אני מתחננת, כעת כשלכולם ברור שאין הצדקה להמשך המאסר, הצילו אותו בטרם שיהיה מאוחר מדי", הוסיפה.

במכתבו לנשיא ארצות הברית כתב קיסינג'ר, כי "בתחילה חשתי כי אין בידי די מידע על מנת לגבש עמדה בנושא. אך לאחר ששוחחתי עם ג'ורג' שולץ וקראתי את הצהרותיהם של ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט לשעבר, דניס דקונסיני, שר ההגנה לשעבר, קספר וינברגר והתובע הכללי לשעבר, מייקל מוקאסי, וכן את דבריהם של אחרים שאני מכבד את שיפוטם ואת המידע מכלי ראשון שיש להם בנוגע לתיק, אני מוצא את תמיכתם פה אחד בחנינה, משכנעת. אני מאמין שהצדק יקויים על ידי קציבת מאסר העולם של פולארד לזמן שריצה עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully