וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות

נמרוד הלפרן

7.3.2011 / 23:46

חששות כי מחיר הנפט הגולמי ימשיך לעלות גרמו למסחר בוול סטריט להתנהל במגמה שלילית. הדאו ג'ונס איבד 0.7% מערכו ואילו הנאסד"ק ירד ב-1.4%

בורסות וול סטריט סיימו את יום המסחר הראשון של השבוע במגמה שלילית על רקע חששות כי המשך התייקרות מחיר הנפט הגולמי עלולה לפגוע בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. מגזר הטכנולוגיה הוביל את הירידות לאחר שאנליסטים של וולס פרגו הורידו את המלצתם למגזר השבבים בראשונה זה למעלה משנתיים.

מדד דאו ג’ונס נסוג ב-0.7% לרמה של 12,100 נקודות; מדד 500 S&P איבד 0.7% לרמה של 1,311 נקודות. מדד נאסד"ק ירד ב-1.4% לרמה של 2,746 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 3.5%.

אובמה הזהיר מפני מתקפה בלוב

מחיר הנפט הגולמי נסגר בניו יורק ברמתו הגבוהה ביותר זה 29 חודשים, על רקע חשש כי הסלמה בעימותים בלוב תגרום להחרפה בשיבושים באספקת הנפט מהמדינה, והערכות אנליסטים כי מחיר הנפט עלול לזנק ל-200 דולר לחבית אם המחאות יתפשטו לסעודיה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 105.44 דולר לחבית - הסגירה הגבוהה ביותר מאז ה-26 בספטמבר 2008 - לאחר עלייה של 1% בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר התקרב מחיר החוזים ל-107 דולר לחבית.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הזהיר היום את בכירי המשטר בלוב כי פעולה צבאית של ארה"ב ובעלות בריתה בארגון נאט"ו עדיין עומדת על הפרק. "אני רוצה להעביר מסר ברור מאוד לאלו שסביב קדאפי. עומדת בפניהם ברירה לגבי כיצד הם יפעלו בהמשך, והם יאלצו לשאת באחריות לכל האלימות שתמשיך להתחולל", אמר אובמה היום. מטוסי קרב לובים הפציצו עמדות של מתנגדי קדאפי זה היום השני ברציפות בניסיון לבלום את התקדמות הכוחות המתקוממים לעבר הבירה טריפולי.

תפוקת הנפט של לוב צנחה בכמעט שני שלישים, או כמיליון חביות ליום, מאז פרוץ ההתקוממות, העריכה סוכנות האנרגיה הבינ"ל. העיתון "א-שרק אל אווסט" דיווח היום כי קדאפי הודיע אתמול למועצה הלאומית הזמנית שהוקמה בעיר בנגזי כי הוא מוכן להתפטר מתפקידו ולעזוב לחו"ל בתמורה לכך שיוענקו לו ולמשפחתו ערבויות לשלומו. עם זאת, מאז הדיווח לא נראה כי חלה התפתחות בכיוון זה.

נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר, הפך היום לבכיר הראשון בבנק הפדרלי בארה"ב שאמר כי יתכן שיצביע עד קיצור תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה במסגרתה רוכש הבנק המרכזי אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר. "אם במועד כלשהו בין עכשיו לחודש יוני, יתברר כי התוכנית אינה מועילה באופן ברור, אצביע בעד לצמצם את התוכנית או אולי להפסיק אותה", אמר פישר היום בנאום בפני איגוד הבנקאים הבינלאומי בוושינגטון.

פישר כבר התבטא בעבר נגד תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה אולם הוא הפך לבעל זכויות הצבעה בועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) רק בחודש ינואר. "מכלי הנזילות של הכלכלה מלאים אם לא גולשים על גדותיהם", אמר פישר, אשר הוסיף כי מדיניות מרחיבה נוספת של הבנק הפדרלי עלולה לפגוע בקצב יצירתם של מקומות עבודה חדשים מכיוון שמשקיעים יתחילו לצפות להתגברות האינפלציה.

מנגד, נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, דניס לוקהרט, אמר היום כי הבנק המרכזי אינו צריך לפסול על הסף ביצוע רכישות נוספות של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות מעבר לסכום של 600 מיליארד דולר המתוכנן עד יוני, מכיוון שהאירועים במזרח התיכון עלולים לגרום להאטה בצמיחת כלכלת ארה"ב. "לאור המידע שעומד לרשותי כיום, הנטייה שלי היא להיות זהיר מאוד לגבי הארכת רכישות הנכסים מעבר לחודש יוני", אמר לוקהרט בנאום במדינת וירג'יניה. "עם זאת, לאור הופעתם של סיכונים חדשים, אני מעדיף שתהיה גמישות בכל הקשור לאפשרויות המדיניות".

ירידות נרשמו במגזר השבבים לאחר שאנליסטים של וולס פרגו הורידו את המלצתם למגזר השבבים בראשונה זה למעלה משנתיים, לאחר שמדד מניות המוליכים למחצה של פילדלפיה עלה ב-125% במהלך השנתיים האחרונות. האנליסטים הורידו את המלצתם למגזר מ"משקל יתר" ל"משקל שוק" על רקע תחזיתם כי הצמיחה של המגזר ב-2011 תהיה מתונה לעומת השנתיים הקודמות. "הורדת ההמלצה מצביעה על תחזית לצמיחה מתונה יותר אם כי התחזית למגזר עדיין אופטימית, ולא על חשש כלשהו לגבי מניות השבבים כקבוצה", כתבו האנליסטים של וולס פרגו.

הפעילות בשוק המיזוגים והרכישות ממשיכה לצבור תנופה. ווסטרן דיג'יטל (סימול WDC) האמריקאית, יצרנית הכוננים הקשיחים למחשבים הגדולה בעולם, הודיעה היום על רכישת מתחרתה היטאצ'י גלובל סטורג' טכנולוג'יס, חטיבה של חברת היטאצ'י היפנית, תמורת 4.3 מיליארד דולר במזומן ומניות. במסגרת העסקה, שנועדה לסייע לווסטרן דיג'יטל לקצץ בהוצאות לאור ההאטה בביקוש לכוננים קשיחים, תשלם ווסטרן דיג'יטל להיטאצ'י 3.5 מיליארד דולר במזומן וכן 25 מיליון מניות, לפי הודעה שפירסמו שתי החברות היום. בעקבות העסקה, תחזיק היטאצ'י בכ-10% ממניות ווסטרן דיג'יטל ושניים מבכיריה יצטרפו לדירקטוריון ווסטרן דיג'יטל.

באירופה, ענקית מוצרי היוקרה לואי ויטון מואט הנסי (LVMH) הודיעה על כוונתה לרכוש את השליטה בחברת התכשיטים והשעונים היוקרתיים בולגרי תמורת 4.3 מיליארד יורו (6 מיליארד דולר). בה בעת, העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח אתמול כי LSE, מפעילת בורסת לונדון, שוקלת לרכוש את מתחרתה האמריקאית נאסד"ק, שבועות ספורים לאחר שהודיעה על מיזוג עם TMX, מפעילת בורסת טורונטו.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת טבע (-2.01% , 49.31) פתחה היום בערעור על פסיקת חבר מושבעים במדינת נבאדה בארה"ב, שהרשיע את טבע ואת חברת בקסטר שהפיצה את מוצריה, באחריות להידבקותו של הנרי חנין. חנין, מנהל בית ספר פרטי בנבאדה, נדבק בצהבת נגיפית מסוג C שעלולה לגרום לשחמת הכבד סרטן הכבד ולמוות. חבר המושבעים פסק לחנין פיצויים של 500 מיליון דולר, 365 מיליון דולר מסכום זה תשלם טבע. סכום זה הוא הסכום הגדול ביותר שנפסק בארה"ב בשנת 2010 בגין רשלנות רפואית והסכום הגבוה ביותר שטבע חויבה לשלם עד עתה בתביעה משפטית.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully