וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריגת הצעיר בי-ם: "קרא 'מוות לערבים' - ודקר

גלעד גרוסמן

27.2.2011 / 12:00

לביהמ"ש המחוזי בי-ם הוגש כתב אישום נגד ארבעת הנערים המעורבים במותו של הצעיר הערבי חוסאם חסאן. אחד מהארבעה הואשם בהריגה והשאר בתקיפה הגורמת חבלה ממשית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד ארבעת הנערים המעורבים במותו של חוסאם חסאן ביום שישי לפני כשבועיים במרכז ירושלים. כתב האישום מייחס לאחד הנאשמים עבירת הריגה, ולאחרים עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רבקה אלקובי מפרקליטות מחוז ירושלים, ארבעת הנערים, תושבי אזור ירושלים בני 16-17, נפגשו יחד ביום שישי לפני כשבועיים. באזור הרחובות הלל ושמאי הם פגשו את חסאן, ששוחח בערבית עם אחד מחבריו. בשלב זה ניגש אחד הנערים אל המנוח וחברו והחל לקרוא לעברם קריאות בעלות אופי גזעני, דוגמת: "ערבים מניאקים", "כולכם בני זונות" ו"מוות לערבים".

לטענת הפרקליטות, לאחר מכן תקף אחד הנערים את המנוח באגרופים, ולאחר מכן הצטרפו אליו שלושת חבריו. בשלב מסוים שלף אחד הנאשמים תער ספרים וחתך את חסאן מאוזנו השמאלית דרך הלחי ועד לצווארו. לאר מכן תקף את חברו של חסאן וגרם לו לחתך בצווארו. כתוצאה מהחתך החל חברו של חסאן לאבד דם רב.

בכתב האישום נטען עוד, כי הנערים הנאשמים המשיכו להכות את השניים באגרופים ובבעיטות בכל חלקי גופם, תוך שהם קוראים קריאות וקללות בעלות אופי גזעני. השניים ניסו לברוח בעוד הנער ששלף את התער רודף אחריהם. במהלך המנוסה התמוטט המנוח, והתקשר למשטרה להזעיק עזרה. כשראה הנאשם כי המנוח התמוטט, הוא נמלט מהמקום. חסאן פונה לבית החולים, שם מת מפצעיו.

הנאשמים ברחו לבית של חברם בסמוך למקום, ולאחר מכן חזרו שניים מהם אל זירת האירוע בניסיון להעלים ראיות. השניים מצאו את התער וגם את משקפיו של חברו של חסאן, ולקחו אותם מהזירה. שוטרים שהגיעו למקום תפסו את השניים, ואז הם השליכו את התער ואת המשקפיים מתחת לניידת המשטרה כדי שלא יימצאו.

"קטטה שגרתית גם אם מיותרת"

פרקליטו של הנער הנאשם בהריגה, עו"ד עדי קידר, אמר כי "העובדות המתוארות בכתב האישום לא דומות כלל לגרסת הנאשם, שטוען שהצטרף לאירוע לאחר שכבר החל, כדי לסייע לחבריו שכבר הותקפו, ולא ידע מה היה המניע לתקיפה". הוא הוסיף ביחס לדקירה, שיש לבחון מתי הוצא הסכין ובאיזו סיטואציה בוצעה הדקירה. עו"ד דוד הלוי, שמייצג את אחד הנערים מסר כי "מרשי מכחיש את המיוחס לו, ואני צופה כי נוכח חלקו המצומצם באירוע הוא ישוחרר כבר בימים הקרובים".

עורך דינו של אחד מהנערים האחרים, עו"ד אריאל עטרי, אמר כי "כתב האישום מגלה שטענותינו מן הרגע הראשון, שמדובר בקטטה שגרתית גם אם מיותרת - היו נכונות. כתב האישום לגבי מרשי חיוור. עולה ממנו שאין לו קשר לתוצאה הקטלנית ואני מצפה שישוחרר ממעצר בימים הקרובים".

פרקליטו של נער נוסף, "עו"ד דוד הלוי, אמר בתגובה לכתב האשיום: "מרשי מכחיש את המיוחס לו ואני צופה כי נוכח חלקו המצומצם באירוע הוא ישוחרר כבר בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully