וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר לעזה: "אל תבחנו הנחישות שלנו"

24.2.2011 / 12:48

במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הפולני, התייחס רה"מ לירי הגראד אמש לבאר שבע והבהיר כי ישראל לא תפקיר את אזרחיה. "שום מדינה לא היתה מסכימה לכך ואנחנו נפעל בהתאם"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח בצהרים (חמישי) אזהרה לארגונים הפלסטינים ברצועת עזה ואמר כי הוא "לא מציע לאף אחד לבחון את הנחישות של מדינת ישראל". את הדברים נשא נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק. דבריו של נתניהו נאמרים על רקע ההסלמה בגבול הדרומי במהלכה נורו רקטות גראד לעבר באר שבע.

"הנחתי את צה"ל להגיב בעוצמה", אמר ראש הממשלה, "לא נסבול שיפגיזו את ערינו ואזרחינו. שום מדינה לא היתה מסכימה לכך ואנחנו נפעל בהתאם". נתניהו התייחס למהומות בעולם הערבי בחודש האחרון ואמר: "אנחנו חיים באזור בלתי יציב, בשעה זו מה שנדרש היא מנהיגות מפוקחת, נחושה ואחראית".

כשנשאל על מתקן הגרעין שצולם על ידי לוויין בסוריה, ענה נתניהו: "אין לי מה לחדש בעניין מתקני הגרעין המיוחסים לסוריה ברגע זה". לגבי הפרסום הבוקר בעיתון "הארץ", לפיו הסנטור ג'ון קרי מתווך בין ישראל לסוריה אמר: "זה לא חדש. קרי מנסה לתווך חודשים ארוכים, כמו מתווכים נוספים מאירופה ומדרום אמריקה. אם סוריה תהיה רצינית לגבי השלום, היא תמצא אצלנו שותף נאמן".

נתניהו השיב גם לשאלת וואלה! חדשות על המצב בלוב, ואמר כי "זה נורא ואיום. כשמשטר בא ולוקח את צבאו ואת זרועות הביטחון שלו ויורה באזרחים בזדון וללא אבחנה, באופן המוני. זה מחייב גינוי של כל מדינה תרבותית, ואנחנו מגנים את זה בכל תוקף. ראינו דבר דומה ברחובות אירן, כשכוחות הביטחון שם ירו באכזריות לתוך ההמון. זה דורש גינוי בשני המקרים".

הבוקר, אישר דובר צה"ל כי בוצע ירי לעבר החוליה שירתה מוקדם יותר לעבר ישאל, ומסר כי כלי טיס של חיל-האוויר תקף את חוליית משגרי הרקטות, בצפון רצועת עזה, במרחב ממנו בוצע ירי הרקטות. בהודעה נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully